Wesley V Duijn Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Goedendag mensen van dit forum ik zit met een vraagje Ik heb laatst een konijntje gevonden op de weg naar me huis ik was namelijk op bezoek bij iemand op een buitenweg en hij zat daar behoorlijk verschrikt ik heb hem namelijk kunnen aaien heb de huizen afgelopen niemand kende het beestje best sneu dus heb hem kunnen vangen en amivedi gebeld nou die zeiden al dat daar heel vaak konijnen worden gedumpt dus ik heb het diertje ingenomen en een hok gekocht wat eten drinkfles en hooi maar hij wilt niet drinken ik geef hem dan sla om hem namelijk toch wat vocht binnen te laten krijgen maar dat gaat vaak ook moeizaam ik moet het eerst bij zijn mond doen en dan eet hij het en vetrouwd hij het ik snap omdat hij me niet kent dat hij het nog spannend vind maar ik toch wel dat het met het diertje goed komt hebt iemand ook hier kenmerken van gehad bij zijn konijn? laat het graag weten want ik wil wel dat het goed komt met het diertje Dankje voor het lezen
Kolino Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Heb je geprobeerd of het beestje wel uit een bakje wil drinken? Je verhaal klinkt wel alsof even na laten kijken door een dierenarts, denk aan haakjes op de kiezen, misschien wel verstandig is. Wat eet het beestje verder nog, want sla kan namelijk gas veroorzaken. Probeer anders lof of andijvie, dat is voor een konijn beter om te eten dan sla.
Lienappelsien Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Eet hij ook niet als je er niet bij bent? (Hij vindt het misschien spannend als jij er bij bent?)Ik zou ook zeker naar de dierenarts gaan. Een gezond konijn is verzot op eten. Als hij echt bijna niet eet moet je snel naar de dierenarts, want als een konijn niet eet is het snel gedaan. Dat kan je niet een paar dagen aankijken.Succes
Lienappelsien Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Als hij er buiten verschrikt bij zat, maar zich toch liet pakken kan dat ook een teken zijn dat hij ziek is. Echt even naar de dierenarts gaan.
Lonja Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Of je belt de dierenambulance, die komen hem dan ophalen en brengen hem naar een opvang waar mensen veel verstand hebben van konijnen. Want zomaar sla gaan geven aan een konijn vind ik al niet de meest handige zet. Als je hem vandaag pas gevonden hebt dan kan het zijn dat hij later pas gaat drinken en eten en gewoon even tot rust moet komen. Het kan ook zijn dat hij geen drinkfles gewend is en ook sla niet gewend is. Dan is sla al geen goed idee. Het kan ook zijn dat hij ziek is. Maar de meeste konijnen drinken liever uit een bakje. Dus als hij wel hooi eet zet om te beginnen eens gewoon een bak water neer (die hij niet om kan gooien) en bel de dierenambulance.
Gast Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 ik sluit me aan bij lonja(Gebruik van leestekens zou ik overigens waarderen)
Lonja Geplaatst: 5 april 2015 Geplaatst: 5 april 2015 En even reageren nog zou ook fijn zijn. Vertel even hoe het nu gaat en hoe het hierna verder gaat. Misschien kun je even in gaan op wat we zeggen. Het is een beetje vreemd als wij praten maar je niks terug zegt.
Aanbevolen berichten