Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje! Ik heb sinds kort mijn 3e konijntje uit een particuliere opvang. Toen ik vroeg naar de inenting, werd mij verteld dat het beestje 'in maart in de opvang was gekomen en waarschijnlijk begin februari door de vorige eigenaar was ingeënt'. Ik heb daar echter geen bewijs van, en ik vind het wat twijfelachtig klinken. Kan het kwaad om haar alsnog/opnieuw te laten inenten voor de zekerheid? Als ze straks samen met mijn twee andere konijnen naar de vakantieopvang gaat tijdens de zomervakantie, zal ik toch echt een inentingsbewijs moeten kunnen laten zien! Daarnaast vind ik het ook gewoon niet zo'n fijn idee dat ze eventueel dus niet ingeënt is en dus kwetsbaar is voor de bekende ziektes.

Geplaatst:

Zoals je het verteld klinkt het echt wel wat twijfelachtig. Wie ent nou zn konijn vlak voordat die hem wegdoet? Het lijkt me goed om met de dierenarts te overleggen hoeveel tijd er minimaal tussen 2 vaccinaties moet liggen, durf het je zo niet te zeggen. Aan de hand van die uitkomst zou ik haar tussen nu en de zomervakantie laten enten.

Geplaatst:

Er moet een maand tussen zitten dus dat kan al wel. Het kan natuurlijk best dat het konijn ingeënt is tegelijk met de partner van dat konijn destijds en dat de partner vlak daarna overleden is bijvoorbeeld, en dat het konijn daarom weg gedaan is. Dan weet je niet van te voren dat zoiets gebeurt. Wel vreemd dat er dan geen bewijs is en dat de opvang nu niet echt zeker lijkt van haar zaak. Waarschijnlijk ingeënt zou voor mij niet zeker genoeg zijn.

Geplaatst:

Zoals je het verteld klinkt het echt wel wat twijfelachtig. Wie ent nou zn konijn vlak voordat die hem wegdoet? Het lijkt me goed om met de dierenarts te overleggen hoeveel tijd er minimaal tussen 2 vaccinaties moet liggen, durf het je zo niet te zeggen. Aan de hand van die uitkomst zou ik haar tussen nu en de zomervakantie laten enten.

Dat gebeurt regelmatig hoor. Maar zonder bewijs zou ik daar inderdaad ook niet op vertrouwen.

Geplaatst:

Het is al geregeld! De dierenarts had gewoon zo maar vandaag een gaatje voor onze Bibi. :) Meteen even alles laten checken. Was prima in orde, alleen wat haakjes op de kiezen, dus even goed in de gaten houden met eten. Ikzelf zie geen afwijkend eetgedrag nog, hopelijk valt het mee. Kunnen haakjes vanzelf weggaan, of moeten ze eerst een keer weggehaald worden en dan is het afwachten?

Geplaatst:

Ze gaan niet vanzelf weg als ze er eenmaal zitten, maar soms eten ze prima met haakjes (heb er hier ook een zitten zo die gewoon door smult) dus als je dat goed in de gaten houdt kun je het altijd nog laten weg halen of nu uit voorzorg alvast.

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .