Ga naar inhoud

Beeries nierontsteking


Valcan

Aanbevolen berichten

Onze Beerie is erg ziek geweest, vorige week verschillende keren bij de dierenarts gezeten, ze had een nierontsteking. 
Na verschillende keren medicatie inspuiten en na heel wat gewichtsverlies (is wel blijven eten,maar veel minder, heb met een spuit moten bijvoeren... ), had de dierenarts gezegd , als ze tegen vrijdag niet beter is gaan we ze moeten laten gaan. Maar Beerie heeft er anders over beslist en mevrouwtje is netjes blijven leven :P Nu is ze redelijk goed, eet wel goed,maar nog niet zoveel als ervoor, en haar gewicht blijft dan ook laag. De dierenarts raad af om al terug volop groenten te geven, maar dat is precies net wat ze wil, want als ik Orphelien wat witloof of wortel geef gaat Beerie ongelukken doen om eraan te geraken! 
Ze eet haar korrels ook, maar heb de indruk dat ze meer groenten wil. Zou ik het doen? Hooi eet ze ook nog maar mag dat pas geven van de dierenarts als ze genoeg korrels gegeten heeft, omdat hooi kan liggen gisten in de maag? Ik dahct altijd dat hooi net heel goed was voor hun?
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisten in de maag? Er kan niks gisten bij de pH die heerst in de maag. :P

Hooi is altijd de basis, dus dat zou ik zeker wel geven.

Bedoelt de dierenarts dat ze geen andere dingen mag dan brokjes, omdat er dan niet genoeg calorieen in zitten? Of dat andere dingen schadelijk zouden zijn? Ik snap dat je haar niet moet laten over eten van iets waar weinig in zit. Maar een beetje groenten bederft toch niet direct de hele eetlust?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zei dat door dat de darmen niet optimaal werken dat groentjes moeilijker verteerbaar zouden zijn nu. 


En het hooi , ze sprak van gisten of schimmelen in de maag en darmen, ook door die verminderde darmwerking. maar ik denk dat die wel weer goed werken nu gezien ze toch al iets meer eet en echt keuteltjes terug maakt ipv dunnere ontlasting


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .