Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Wij hebben een ietwat kale tuin en ik wil er dus graag wat meer planten inzetten.

Het liefst een struik/plant die niet op de bodem blijft maar die ook niet té hoog wordt. 
Leuke gekleurde bloemetjes eraan.

Ohja, de plant komt in de schaduw te staan, hij heeft misschien een paar uurtjes van de ochtendzon maar daar blijft het dan bij. 

Het zou fijn zijn als de konijnen de plant met rust laten en als ze hem dan wel proeven dat hij niet giftig is ;)

Welke plant zou geschikt zijn?

Geplaatst:

Salvia is het eerste wat in mij opkomt. Je hebt er verschillende soorten van, een daarvan is salie. Volgens mij kan die wel goed tegen schaduw.

Geplaatst:

Salvia kauwen? Ik ken wel salvia roken, een van die amerikaanse tienersterretjes deed dat. Ik brand t wel eens in huis, maar high word ik er niet van hoor. ;) Hoe denk je over kamille? Goudsbloemen kunnen ook. Het zijn wel bloemen, maar wel redelijk vast, hier komt het elk jaar weer mooi omhoog.

Geplaatst:

Misschien niet aan gedacht (of wel en dan is het geen goed idee) maar je kan ook (hoge) bakken/potten pakken met planten en bloemen. Ze moeten dan alsnog niet giftig zijn want ze verliezen vast wel wat uiteindelijk maar kan wel je tuin opleuken. Ook aan de muur/schutting/balkon enz kun je bakken hangen.

Geplaatst:

Heb er nog een aantal bedacht: schoenlappersplant, longkruid en smeerwortel. Die houden allemaal van de schaduw en staan niet op de lijst van giftige planten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .