Ga naar inhoud

Loslopen na castratie


Fluffy_x

Aanbevolen berichten

Ik heb woensdag mn nijntje van 5 maanden laten castreren. Alles goed gedaan en hij is weer helemaal vrolijk etc. Alleen nu wil meneer er erg graag uit. Toen mn andere konijn werd gecastreerd heb ik hem zeker anderhalf week in zn hok gehouden omdat dat het advies van de DA was en hij had er ook geen behoefte aan. 


Joop daarentegen heeft er wel behoefte aan, als er iemand langs zn hok komt gaat hij gelijk aan de tralies knagen etc en als ik hem voer springt hij ook uit zn hok, kortom hij is erg levendig.


Nou vraag ik me af of het verstandig is om hem er uit te halen en hem los te laten lopen door het huis, of het kwaad kan. Dit keer heeft de DA er niks over gezegd, dus ik weet het niet. Hebben jullie misschien een idee? :)


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts zei wel dat het buiten anders is dan binnen. Binnen hoeven ze niet in een hok inderdaad, maar buiten gaan graven en in de aarde rollen (wat mijn konijn graag deed) was de eerste dagen niet aan te raden. Dat lijkt me ook wel logisch, dat er niet allemaal grond in de wond moet komen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze het standaard adviseren omdat ze er vanuit gaan dat er andere konijnen aanwezig kunnen zijn die ze kunnen bezwangeren, kan mij geen enkele andere reden indenken om hem echt 'opgesloten' te houden. Want met trekkende hechtingen moeten ze in principe ook kunnen lopen in de ren/het huis. De DA dekt zich met zo'n statement vast gewoon in. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een stukje over op de site van Wilhelminapark en wat ik eruit opmaak is dat ze bij een gesloten castratie het lieskanaaltje dichthechten om verzakkingen te voorkomen. De dierenarts van de opvang zei tegen me dat het bij konijnen eigenlijk nooit nodig is vanwege de lichaamsbouw, maar bij cavia's bijvoorbeeld weer wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .