Ga naar inhoud

Castreren?


Willllieeee

Aanbevolen berichten

Hoi!

ik was van plan om mijn konijn te laten castreren (het is een ram), maar omdat ik geen geld meer had kon het niet. Nu heb ik wel geld, maar hij is inmiddels al 2,5 jaar oud... ik vraag me af of het nog kan en of het überhaupt zin heeft om nu nog een vriendinnetje voor hem te zoeken. Hij is namelijk ook heel erg dominant, zo lijkt het. Ik wil het wel graag, niet voor mezelf, maar omdat ik hem een vriendin gun. Ik hoef niet perse een extra konijn.
Het hok is groot genoeg trouwens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn! Het is een dwergkonijn, ik dacht dat die iets minder oud werden. En ik had een engels filmpje gezien op youtube waarin ze zei dat veel dierenartsen haar oudere konijn niet wilden castreren (uiteindelijk wel) dus ik vroeg me af of hij te oud zou zijn voor de ingreep.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een half jaar geleden een konijntje geadopteerd dat drie jaar was en altijd alleen leefde in een klein kooitje van 1,5mtr. Hij ging de castratie fluitend door. Ik was bang dat hij uitgeput zou zijn en slecht zou eten, maar hij at als een bouwvakker en hij sprong overal al op en onder (waar ik bang voor was vanwege de hechtingen). Lag natuurlijk ook aan de conditie van het konijntje, maar het was een hele mooie bijdrage aan zijn wel al wat oude leven, want hij heeft er een tweede jeugd bij gekregen met een vriendinnetje hier :)


 


(Je moet alleen wat voorzorgsmaatregelen nemen voor als je terug komt mbt het hok en genoeg eten bijvoorbeeld, maar dat kun je hier ook op het forum vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .