Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Hoi!ik was van plan om mijn konijn te laten castreren (het is een ram), maar omdat ik geen geld meer had kon het niet. Nu heb ik wel geld, maar hij is inmiddels al 2,5 jaar oud... ik vraag me af of het nog kan en of het überhaupt zin heeft om nu nog een vriendinnetje voor hem te zoeken. Hij is namelijk ook heel erg dominant, zo lijkt het. Ik wil het wel graag, niet voor mezelf, maar omdat ik hem een vriendin gun. Ik hoef niet perse een extra konijn.Het hok is groot genoeg trouwens.
Christaaa Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Dat kan nog prima hoor. Een konijn kan makkelijk 10 jaar worden, dus hij heeft nog een heel leven voor zich. Een vriendinnetje zoeken heeft zeker nog zin. Ik denk dat hij er blij mee zou zijn. 1
Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 Oh fijn! Het is een dwergkonijn, ik dacht dat die iets minder oud werden. En ik had een engels filmpje gezien op youtube waarin ze zei dat veel dierenartsen haar oudere konijn niet wilden castreren (uiteindelijk wel) dus ik vroeg me af of hij te oud zou zijn voor de ingreep.
Christaaa Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Dwergjes worden gemiddeld juist ouder. Ze kunnen ruim boven de tien jaar worden. de grote rassen hebben een kortere levensverwachting (6-8)
Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 Mooi trouwens als dat zwart tan konijntje op je profielfoto van jou is dan ben ik echt jaloers die zijn zoooo mooi
Christaaa Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Ze was inderdaad van mij. Helaas leeft ze niet meer. Ze was heel mooi en minstens zo lief
Sanne1993 Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Zeker doen! 2,5 jaar is niet oud voor een konijn Ik denk dat je zelf ook heel veel plezier gaat hebben aan twee konijnen!
Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 Mooi beestje. Jammer dat ze er niet meer is..Ik heb overigens net een afspraak gemaakt voor castratie 2
NaOomkuuHh Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Super! Zal hij (uiteindelijk, haha) heel blij mee zijn.Als je bang bent voor de koppeling is het verstandig om hem mee te nemen naar een opvang, dan krijg je hulp bij de koppeling. Hoe groot is je hok?? 2 dwergjes hebben 2m 2 nodig op een verdieping.
Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 Ik heb een vierkante ren met een binnenhok eraanvast en dat is iets van 1,2 keer 1,6 of 1,7 meter. Precies genoeg volgens mij.Maar mijn konijn gebruikt de ruimte niet
Lonja Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Wacht maar tot hij een vriendinnetje heeft. Overigens is het best klein voor 2 konijnen vind ik persoonlijk. Kunnen ze ook nog los lopen?
NaOomkuuHh Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Dat kan inderdaad heel anders worden als hij straks een vriendje heeft, daar worden ze vaak een stuk actiever van. en dat is inderdaad 2m 2 ja.
Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 In de zomer kunnen ze uit de ren.We hebben steenmarters in de buurt dus niet 's nachts.Maar als het 2 m2 is dan is het toch goed?
LuneSolaire Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Ik heb een half jaar geleden een konijntje geadopteerd dat drie jaar was en altijd alleen leefde in een klein kooitje van 1,5mtr. Hij ging de castratie fluitend door. Ik was bang dat hij uitgeput zou zijn en slecht zou eten, maar hij at als een bouwvakker en hij sprong overal al op en onder (waar ik bang voor was vanwege de hechtingen). Lag natuurlijk ook aan de conditie van het konijntje, maar het was een hele mooie bijdrage aan zijn wel al wat oude leven, want hij heeft er een tweede jeugd bij gekregen met een vriendinnetje hier (Je moet alleen wat voorzorgsmaatregelen nemen voor als je terug komt mbt het hok en genoeg eten bijvoorbeeld, maar dat kun je hier ook op het forum vinden)
LuneSolaire Geplaatst: 12 maart 2015 Geplaatst: 12 maart 2015 Ren overdekken dan met die marters (zie ook een ander topic over dwergkonijnen naar buiten in een ren )
Willllieeee Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 De ren is overdekt maar die beesten zijn bruut het is een ren waar al een gaasdak op zit
Aanbevolen berichten