BertofInle Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 In de dierenwinkel heb ik een konijn gezien die een raar plekje op de rug had. Het was een klein rond kaal roze plekje van minder dan een cm in doorsnee met een rood puntje in het midden. Wat wou dit geweest kunnen zijn? Het was een heel lief beest, ik hoop dat het een beetje goed terechtkomt. Van de week bij Maxi Zoo zo'n verschrikkelijk lief konijntje gezien. Een jonge Lotharinger die daar in een ruime bak heel relaxed lag te soezen. Ze had veel speelgoed en 2 schuilplekken. Toen ik er naartoe liep, kwam ze opgewekt naar me kijken. Ik zag wel dat ze een plekje op haar rug had. Klein kaal roze plekje met een rood puntje in het midden, leek op een insectenbeet. Ben dat wezen melden, en ze zouden het bekijken en ontsmetten. Ze vonden het raar omdat ze nu wel allen zat. Misschien zaten ze ervoor met z'n tweeën en hadden ze ruzie? Gisteravond weer geweest want ik ging een kattenhangmat ( don't ask) halen en ze zat er nog. Ze kwam weer gelijk naar me toen. Aan 1 kant van de bak zat een gaaspaneel, ik stak er mijn vinger door en ze wreef gelijk haar kopje erover. Daarna keek ze of ik eetbaar was. Ze keek een beetje beteuterd toen dat niet zo bleek. Ik hoop echt dat ze goed terecht komt, het is (nu nog) zo'n vriendelijk beesje. Ik vrees nogal voor dierenwinkelkonijntjes, vooral om deze tijd van het jaar, dat mensen zonder na te denken een konijntje voor de Pasen halen en dan later weer dumpen.
Aanbevolen berichten