beauennatascha Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Nou ben ik weer, toch advies nodig.Gisterenavond heeft Beau lekker nog zitten smikkelen, rond 20.30 nog een koekje afgedwongen en ineens boem. Staan op punt om naar bed te gaan en ze valt d'r groenten niet aan. Even afgewacht, toen gekieteld met eten en wortelloof ging er wel in. Hele nacht gehuild, gezien mijn vorige toestand, regelmatig eruit en wortelloof ging er in een half druifje ook. Vanochtend om half 7 gelijk de dierenarts gebeld (vond dat ik hem toen wel uit bed mocht bellen ;-))Half 10 daar geweest, hij kent Beau inmiddels, zag er fris en vrolijk uit (is ze ook nog steeds), buikje voelde helemaal goed, temperatuur perfect. Helaas wel niet goed afgesleten tandjes, maandag worden ze onder narcose gelijk geslepen. Voor nu pijnstilling. Inmiddels weer wat wortelloof, stukje banaan, wat stukjes andijvie en witlof op. 3 biks die nat gemaakt zijn gingen er ook in. Ze is actief, zit duidelijk niet echt lekker in d'r hum en was volgens de dierenarts ruim op tijd. Ze is aangekomen sinds het laatste bezoek en bedelt om eten.Alleen geen keutels, hoe lang duurt zoiets? Ze eet natuurlijk minder. Hoe lang moet ik wachten tot ik de dierenarts bel? Heb rond 13 uur hok schoongemaakt, dus nu trouw aan het controleren. Nog een vraagje ze heeft een spuitje pijnstilling gehad, nu ben ik helemaal vergeten te vragen wanneer ik dan pijnstilling moet gaan geven; vanavond of morgen?Alvast bedankt,Tips en trics voor eten zijn ook welkom
Kolino Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Een injectie? Dan mag je morgenochtend beginnen met orale pijnstilling. Wat de keutels betreft... gewoon goed in de gaten houden. Je zou het buikje licht kunnen masseren dat helpt de darmen in beweging te houden. Heeft ze een bakje of een flesje voor drinken? In het laatste geval zou je haar beter even een bakje kunnen geven. Als je het niet vertrouwd kun je altijd de dierenarts bellen. Maar zolang ze eet en het buikje soepel blijft denk ik dat je het wel zelf af kunt.
beauennatascha Geplaatst: 8 maart 2015 Auteur Geplaatst: 8 maart 2015 Kolino bedankt voor je reactie;Gisteren heeft ze s'middags toch gekeuteld en s'avonds best aardig gegeten. Nu is ze voornamelijk boos omdat ze d'r medicijnen niet wou.
Laniboekje Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 Fijn dat ze gegeten en gekeuteld heeft. Jammer dat de dieren niet begrijpen dat de medicatie voor hun welzijn is he?
beauennatascha Geplaatst: 10 maart 2015 Auteur Geplaatst: 10 maart 2015 Nou is wel heel jammer, hahahaha normaal als ze echt niet fit is ging het altijd prima, nu wil ze er niks van weten.Gisteren zijn de haakjes verwijderd en is ze nog goed gecheckt onder narcose. Gelukkig niks bijzonders verder. Ze heeft gelijk geplast en gekeuteld toen ze thuis was. Eten doet ze alleen van het lekkere en zo'n 5 bikjes. Maar weet dat ze er heel erg van houd om vertroeteld te worden, dus bedelen om lekkers gaat goed, hahahaha 1
Aanbevolen berichten