Elianne Dudok Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Hoi! Bobbie is al een lange tijd aan het verharen, stopt haast nooit. Heeft ook wel langere haren, ik probeer het goed bij te houden.Hij heeft alleen opvallend nu vooral op 1 plek, ik zie een heel klein beetje witte schilfertjes, maar niet zorgwekkend veel. Iemand ervaring mee? Zou het vachtmijt kunnen zijn in beginnend stadium? Ik vind het altijd fijn om ervaringen van andere te lezen zodat ik ongeveer weet wat ik kan verwachten. http://www.bunnybunch.nl/forums/gallery/image/1341-foto-1/http://www.bunnybunch.nl/forums/gallery/image/1342-foto-2/
LuneSolaire Geplaatst: 6 maart 2015 Geplaatst: 6 maart 2015 Ikzelf denk bijna altijd dat witte schilfers duiden op vachtmijt, maar met de foto is het natuurlijk heel moeilijk om het echt goed te kunnen zien. Even met een kammetje erdoor en dan op een blaadje afvegen, kijken of je het dan beter kunt zien. Of anders toch naar de DA.
Elianne Dudok Geplaatst: 6 maart 2015 Auteur Geplaatst: 6 maart 2015 Ik ga sowieso morgen de dierenarts bellen! Maak me zorgen
Chantal Schuurhannes Geplaatst: 8 maart 2015 Geplaatst: 8 maart 2015 en wat was de diagnose van de DA?
Elianne Dudok Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Geplaatst: 11 maart 2015 Heb een preventief pipetje gegeven. Als het dan niet over zou zijn dan moest ik met hem langskomen. Lastig te zeggen of het echt mijt is natuurlijk, kan ook door het verharen komen..
Manon73 Geplaatst: 11 maart 2015 Geplaatst: 11 maart 2015 Mijn konijn heeft ook schilfers. Vandaag naar de dierenarts geweest en het is vachtmijt.
Elianne Dudok Geplaatst: 12 maart 2015 Auteur Geplaatst: 12 maart 2015 Hm oke! Bij mij heeft da het niet gezien maar preventief kan geen kwaad. Over maandje weer inentingen waardoor ze hem toch zien kunnen ze gelijk kijken of het pipetje heeft geholpen.. Hebben ze jouw nijn ook pipetje gegeven of?
Manon73 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Een spuit en woensdag moet ik weer terug voor nog een spuit. Andere konijn heeft uit voorzorg ook een spuit gehad.
Deeskuh88 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Ik verplaats dit topic naar 'gezondheid', aangezien het niet echt meer over vachtverzorging gaat, dan wel over de behandeling Overigens ben ik niet zo'n fan van de preventieve pipetjes. Zeker als dat ook nog eens van de dierenwinkel komt. Zij verkopen nu eenmaal geen geneesmiddelen. Alleen je da kan zeggen wat het is en je goed helpen bij de behandeling. Ik heb zelf geen ervaring met mijt, gelukkig, dus of je snel moet behandelen of dat de enting over een maand tijd genoeg is, weet ik niet zeker. Mijn gevoel zegt dat dat te laat is..
Kolino Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Pipetjes kun je toch niet geven aan konijnen die samen zitten? Die gaan elkaar likken en dat mag niet met zo'n pipetje in de nek. Dan zou je ze een dag uit elkaar moeten houden, lijkt me niet echt handig.
Elianne Dudok Geplaatst: 13 maart 2015 Auteur Geplaatst: 13 maart 2015 Ik verplaats dit topic naar 'gezondheid', aangezien het niet echt meer over vachtverzorging gaat, dan wel over de behandeling Overigens ben ik niet zo'n fan van de preventieve pipetjes. Zeker als dat ook nog eens van de dierenwinkel komt. Zij verkopen nu eenmaal geen geneesmiddelen. Alleen je da kan zeggen wat het is en je goed helpen bij de behandeling. Ik heb zelf geen ervaring met mijt, gelukkig, dus of je snel moet behandelen of dat de enting over een maand tijd genoeg is, weet ik niet zeker. Mijn gevoel zegt dat dat te laat is.. Ik heb ook geen pipet uit de dierenwinkel, maar van de dierenarts.. en zij zien hem sowieso over een maand dan kunnen ze kijken of het heeft gewerkt. Ik hou het sowieso in de gaten. Ze gaf mij dat advies, ik ga ervan uit dat dat kundig is. Zeker omdat ik nog geen kale plekken zie, en hij heeft best lange haren, ze zei dat het eventueel ook aan het verharen zou kunnen liggen. Maar goed ik hou het zeker in de gaten, bij twijfel ga ik langs.
Deeskuh88 Geplaatst: 13 maart 2015 Geplaatst: 13 maart 2015 Zonder hem te zien? Das wel apart. Op zich is van de dierenarts wel al beter dan van de dierenwinkel, lijkt me Ben benieuwd!
Aanbevolen berichten