Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Allemaal.

Tot mijn grote schrik kwam ik vanmorgen in de keuken en zag dat de konijnenren openstond..

Ze hebben vannacht een vuilniszak open geknaagd en ik weet niet wat er uit gegeten.. Alleen een halve mandarijn met schil en al weet ik zeker. Ook weet ik zeker dat ze een hele witlof hebben gegeten.. Deze lag op de grond voor de konijnenren van mijn

huisgenootje.

Ik ben nu lichtelijk in paniek dat ze iets gegeten hebben wat niet mag, en dat ze die hele witlof op gegeten hebben...

Heeft iemand advies? Kan die witlof en die mandarijn kwaad? 

Weet niet wat ik moet doen :(

Geplaatst:

Krijgen ze nooit groen van jou dan?

Je hoeft niks te doen, als ze het niet gewend zijn zullen ze misschien wat plakpoep krijgen maar dat gaat wel weer over.

Belangrijker is dat ze geen giftige dingen hebben gegeten.

Geplaatst:

Natuurlijk krijgen ze wel groenvoer.. Maar geen hele witlof + mandarijn in zo'n korte tijd. 

Ook weet ik niet of die mandarijn nog wel goed was, die zat onderin een vuilniszak van mijn huisgenootje. 

Kan best zijn dat ie beschimmeld was of wat dan ook :/

Geplaatst:

Ik zou de konijnen zelf wel even goed in de gaten houden. Een beetje plakpoep is inderdaad niet erg, maar er zijn ook konijnen die flink ziek worden als ze iets eten wat ze niet gewend zijn. Zolang de konijnen zich gewoon blijven gedragen als normaal zou ik me geen zorgen maken. Als ze stil in een hoekje gaan zitten en niet meer willen eten zou ik toch even de dierenarts bellen.

Geplaatst:

Ik denk dat je je geen ernstige zorgen hoeft te maken. Denk dat als die mandarijn echt bedorven was hij vast niet lekker genoeg was om op te eten.

Als ze al wel eens witlof op hadden en geen problemen hebben met groen dan zal dat waarschijnlijk zelfs helemaal geen problemen geven. Een hele witlof geven als ze nooit groen krijgen is wat veel omdat je dat een beetje op moet bouwen, maar op zich is een halve witlof per konijn helemaal niet veel groenvoer. Voor veel konijnen zou het weinig zijn.

Hou ze inderdaad goed in de gaten, maar zou er niet te erg over inzitten als ze verder normaal doen.

Geplaatst:

Ik geef ze elke dag een van mix van verschillende groentes dus ze zijn wel wat gewent wat dat betreft..

Ik schrok er gewoon van, omdat ik ze nooit een hele witlof geef, meer een paar bladeren gemengd met andere groente.

En mandarijn geef ik heel af en toe en die hebben ze met schil (en misschien wel pitten) en al opgegeten

dus was bang dat het te veel/giftig was.. Buiten dat ik niet weet of ze nog wat anders gegeten hebben. 

Ze zijn nog steeds zo hyper als altijd en hebben vannacht zelfs al hun hooi opgegeten en 3 drinkflesjes leeggedronken.

Ik hou het in ieder geval in de gaten. Bedankt allemaal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .