Caroline Geplaatst: 17 november 2007 Geplaatst: 17 november 2007 Hallo, Ik voelde net bij Clicquot een klein bolletje op haar rug, niet groot en het zit los, beweegt mee met vel. Nu heb ik er eens naar gekeken en het lijkt wel een klein korstje dat er op staat. Ik ga niet dadelijk naar de DA rennen, is niet nodig ,ze heeft er geen last van, maar wilde even vragen waar ik op moet letten om zeker te zijn dat er geen etter onder zit... Ik weet niet hoe het juist zit, maar dat kan toch gevaarlijk worden of zoiets als dat naar binnen slaagt? Begrijp ook niet goed hoe het zo'n bolletje kan zijn, voelt als een puistje aan, dus er zal wel iets inzitten.... Is er iets wat ik daar aan moet doen? Of is dit toch een geval voor DA. Ze is vorige week wel geënt, maar dat was in haar nekvel, dit is 10 cm naar onder.
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 november 2007 Geplaatst: 17 november 2007 een ent reactie kan wel zeker verschuiven dus zou een optie kunnen zijn.Als je meschien een klein bijt of ander wondje heeft gehad.Zonder dat je het door hebt of wel.Dan kan als nog na genezing 3 weken later een abses bult ontstaan.Mocht dat zo zijn word ie prakties elke dag groter.Dan zal de da die operatief verwijderen.En injecties geven om de zoveel dagen.Een abses bij een konijn kan prakties nooit helemaal uitgeknepen worden.Omdat het abses ook vaak tussen de spieren komt te zitten.En de etter zo dik als boter is.
Caroline Geplaatst: 17 november 2007 Auteur Geplaatst: 17 november 2007 Het zit nog niet tussen de spieren hoor. Ga ik dan best maandag toch naar de DA?Mogelijk is het van eergisteren, lijkt me de plek te zijn waar Merlot haar vasthad toen ze met hem van de zetel vloog...
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 november 2007 Geplaatst: 17 november 2007 Dan zou ik inderdaad maandag naar de da gaan.Een abses lijkt los te zitten maar hecht zich er vaak aan namelijk.succes bij da.cindy
Caroline Geplaatst: 18 november 2007 Auteur Geplaatst: 18 november 2007 Dilemma...ik heb daarom even de topictitel aangepast.... Voor ik morgen naar de DA bel, moet ik dus uitsluiten dat het geen entreactie is... Jullie weten wel dat hier niet geënt mag worden en de DA gaat daar dus geen ervaring mee hebben. Ik heb geen zin om haar onder narcose te laten brengen voor een niet-herkende entreactie nl... Is het sowieso wel aangeraden om haar een week na enting al onder narcose te laten brengen????? Dus een vraag aan mensen die al wel een entreactie gezien hebben... Hoe zag dat er uit? Was dat gewoon een onderhuids bolletje? Of was er ook iets te zien op het vel? Ik heb bij Falco toen het herstel gezien van zijn wondjes en daar hingen eigenlijk kleine velletjes aan. Bij clicquot zit er een beetje soort prut rond, vergelijk het een beetje met slaap uit de ogen als je 's ochtends wakker wordt. Geen velletjes dus en ik kan ook geen sneedje van tanden of wondje of littekenweefsel herkennen, wat dus bij Falco zijn bijtwonden wel zo was. Wij twijfelen dus... Of het echt groter geworden is, kan ik niet met zekerheid zeggen na 24u.
mintaka Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Ik heb bij Toendra ooit een entreactie bobbel gezien en dat was vrij groot. Dikke bult die los zat onder de huid, had ik het gevoel. Verder niks te zien of te voelen. Geen korstjes dus...
Lieke175 Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Puk heeft ook een entreactie gehad na haar entingen, losse bolletjes met een klein korstje erop. Maar wel precies op de plaats van de spuit...
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Hier lijkt het mij geen ent reactie aangezien de bobbel 10 cm vanaf de spuit is.En er bij de bobbel een korstje zit.Lijkt het mij eerder een abces is wording.
ZaZa Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Mist ze daar ook haar ? Heb je een foto anders ?
Caroline Geplaatst: 18 november 2007 Auteur Geplaatst: 18 november 2007 Neen, ze mist er geen haar,geen kaal plekje.Zal proberen te fotograferen dadelijk.
Caroline Geplaatst: 18 november 2007 Auteur Geplaatst: 18 november 2007 Zeer moeilijk om daar een goede foto van te nemen met mijn apparaat...
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 tja caroline is het wel een bobbelzonder korstje dan praat je wel over een ent reactie die vaak pas een week na de enting ontstaat.Wat jouw da naturlijk niet wil weten.Dan zou ik het gewoon in de gaten houden dat ie niet veel groter word dan verdwijnd ie van zelf.
Caroline Geplaatst: 18 november 2007 Auteur Geplaatst: 18 november 2007 Ja... ik twijfel dus echt... het kan alletwee zijn... Oh ja...ik wil dus ook niet in de bak vliegen...weet niet in welke mate de DA verplicht is een illegale enting aan te geven
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Zolang ze goed eet en zich lekker gedraagd zou ik het maar aan kijken.Als het een abces zou zijn zie je dat gauw genoeg komt er toch iets van een openning aan de boven kant.En zal de bobbel een bal worden.Maar zonder korst er op ga ik van entreactie uit die nu weer slanker gaat worden.
ZaZa Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Als jij je mond houdt............... maar ja, dan betaal je straks een consult voor een entreactie..... Het is toch ook een beetje een wondje ? Heb je daar zalf voor ?Kan je ook een dagje proberen misschien ?
Caroline Geplaatst: 18 november 2007 Auteur Geplaatst: 18 november 2007 Dat is dus een deel van het dilemma...als ik niets zeg over de enting...gaat hij automatisch denken dat het een wondje is en haar onder narcose brengen om de etter er uit te halen... en dat 10 dagen na een enting, wat ook al niet goed is.... En als ik zeg dat ze geënt is...hoe kan hij weten hoe een entreactie er uit ziet,als hij nooit konijnen ent tegen myx???? Ik ga het dadelijk eens een beetje proper maken met gekookt water en eens kijken of er een littekenweefsel onder zit... Ik zou toch iets van een sneetje moeten zien als het een beet van Merlot is?
Sammy1 Geplaatst: 18 november 2007 Geplaatst: 18 november 2007 Sammy heeft een keer een entreactie gehad waarbij er echt een 'los bolletje' zat. Ik dacht toen dat ze vuil in haar vacht had maar het zat echt onderhuids met een grote korst erop. Ik denk dat die korst erop zat van het krabben, maar het was in eens ook heel snel weer genezen.
Caroline Geplaatst: 19 november 2007 Auteur Geplaatst: 19 november 2007 min of meer.... Clicquit vindt het allemaal niet zo tof...voorlopig niets kunnen ontdekken en heb er met zaklamp naar gekeken.Het is zeker niet noemenswaardig gegroeid, dat is al iets niet?
shanty Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 ja inderdaad ik zou ook gewoon even afwachten hoor kijken of het groter wordt want anders ga je eigelijk voor niks heen .. als het wel een entreactie is he
jacinta Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 Tommie heeft ook een keer een entreactie gehad, dat was inderdaad een bolletje dat los zat onder de huid. Hij kreeg er ook een wondje op, met een korstje.Na een week ofzo was dat ook weer weg, alhoewel ik er toen wel calendula op gesmeerd heb voor het genezen.
anouk Geplaatst: 19 november 2007 Geplaatst: 19 november 2007 ik ben je verhaal aan het volgen,en kan me voorstellen dat dit een dilemma is ,hopelijk komt het snel goed
Caroline Geplaatst: 20 november 2007 Auteur Geplaatst: 20 november 2007 Voorlopig blijft de bobbel even groot, zit ook nog steeds "los", dus ik bekijk het nog even,als het zo blijft is het toch definitief zeker geen abcess hé? Dan zou het al groter geworden zijn,niet?
Peacefull Geplaatst: 20 november 2007 Geplaatst: 20 november 2007 wat ik weet bij mensen (heb al heel abcessen gehad) dat ze blijven groeiendus neem aan bij dieren ookanders kapselt het in en voel je een erg harde rand zeg maar om het vocht heen..
michaela23 Geplaatst: 20 november 2007 Geplaatst: 20 november 2007 Ik hoop voor jou en Cliquot dat het een entreactie is en niets ergers. Hoe gaat het trouwens met jouw mormels?
Aanbevolen berichten