Ga naar inhoud

Snuffie gaat bergafwaarts...


lenkas

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,


 


Niet zo beste nieuws, Snuffie is er niet zo goed aan toe , een paar weken geleden heeft de DA een 


hartprobleem opgemerkt, daarvoor krijgt ze medicatie . Snuffie is nu 8jaar woont buiten met haar vriendje Flaf.


Nu eet ze ook niet zo goed meer , dus vorige week terug naar de DA gegaan. Tja ze komt uit het asiel, haar oude 


baasjes hebben haar echt slecht eten gegeven . Nu het gevolg haar voortandjes zijn allemaal rot en zitten los.


Ze heeft ook kleine haakjes aan haar keizen.. Nu wilt de DA haar niet meer opereren , omdat ze al zo oud is en ook hartproblemen heeft.Dus heeft hij medicatie ( pijnstillers ) meegegeven zodat ze toch blijft eten, dat heeft een tijdje gewerkt tot dit week. Ook kan ze niet meer zo hoog springen en heeft ze moeite om in de wc te kruipen.  Ze wilt niks eten , ze was ook super koud en zat in een hoekje dus heb ik haar binnen gezet met Flaf , ze kregen een stukje living,Flaf begon meteen alles te verkennen ( hij is 4jaar en vrij nieuwsgierig) maar snuffie bleef bibberen, uiteindelijk na een paar uurtjes begon 


ze een paar stapjes te doen. Vandaag is het nog slechter , nu heeft ze ook diarree , komt van te dwangvoeren? ik weet echt niet wat te doen. Ik weet ook niet of je er iets aan kunt doen. De DA gelooft er eigenlijk niet meer in ... ik ben ten einde raad , hebben jullie 


ervaringen met ouderen nijntjes , oplossingen voor mij en Snuffie? Ik heb schrik  dat ze teveel zeer heeft, ze is een vol houdertje ( heeft in het asiel Ec overwonnen ) Maar als ik nu naar haar kijk, denk ik dat ze het aan het opgeven is .


Link naar reactie
Delen op andere sites

Overleg met de dierenarts wat nu de problemen zijn en wat daar nog aan te doen is. Is de conclusie dat het te veel is voor dit, toch wel oude diertje, dan is het misschien beter om haar in te laten slapen. Wil je er nog voor gaan, dan zul je toch ook terug moeten naar de dierenarts lijkt me, want diarree en niet eten gaat natuurlijk niet lang goed.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal zo lees gaat ze dit niet meer lang volhouden. Maar wat is wijsheid. Als ze ook EC heeft gehad kun je donder op zeggen dat het de kop weer op gaat steken. Je beschrijft al moeilijk op de wc komen en niet meer hoog kunnen springen. Nou kan dat van alles betekenen, maar als ik dit lees gaan bij mij de alarmbellen rinkelen.


Die kleine haakjes hoef je je geen zorgen om te maken zolang ze er geen last van heeft. Kan me voorstellen dat voortandjes wel problemen geven. Hoeveel kans geeft de dierenarts dat ze de operatie overleefd? Ook dan weer extra kans dat de EC de kop weer opsteekt. Al met al denk ik dat je niet veel meer kan doen dan pijn stillen en als dat geen zoden meer aan de dijk zet, dan vrees ik dat je er echt over na zal moeten denken wat het beste voor haar is. Vind het erg verdrietig voor je en ik zou veel liever iets anders zeggen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren avond eens met de DA  gebeld , hij ziet het zitten haar te opereren 


voor de voortandjes, maar hij denkt dat ze een kleine kans heeft dat ze wel wakker wordt;


Diarree is nu gestopt en ze had vandaag een betere dag, het doet haar denk ik goed dat ze binnen zit ,lekker warm..


Morgen breng ik haar naar de DA , niet voor de operatie maar voor te kijken dat ze indd geen EC heeft.


Ook  blijft ze daar en gaat hij ,haar verzorgen om te kijken hoe erg het allemaal is. Maar hij zei dat we haar beter laten gaan 


omdat ze veel zeer en pijn heeft. Ik weet het niet , vandaag was ze beter geen diaree , ze werkte al niet meer mee tijdens het dwangvoeren


Wat mii toch een goed teken ljikt te zijn


Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga met men nijntjes naar een dierenkliniek daar hebben ze veel  dierenartsen en 


2 daarvan zijn gekend als konijnen experts, ze overleggen ook constant met elkaar.


Vandaag zal er indd een scan worden genomen, vanochtend was zag ze er iets beter uit.


Was moeilijk te pakken om te dwangvoeren , ze komt ook terug bij, enkel ze wilt zelf niet eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .