Ga naar inhoud

Oud konijntje wordt magerder


Sofie

Aanbevolen berichten

Hallo! 


 


Ik heb vandaag gemerkt dat Snuffel een pak magerder geworden is. Hij is in 2008 geboren, dus wordt hij ondertussen wel een dagje ouder. Zijn dagelijkse eten bestaat uit een afgemeten hoeveelheid korrels 's ochtends, groenten 's avonds en tussendoor hooi. Kan ik hem iets geven zodat hij een beetje kan aankomen? Hij is altijd nogal rond geweest, dus het is nogal eng om hem nu zo mager te zien. Als je zachtjes over zijn ruggetje wrijft, kan je heel erg goed zijn ruggenwervel en ribben voelen. 


 


Alvast bedankt!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen country's best van Versele Laga, ze eten dit trouwens al heel hun leven. Ik zal eens kijken in de winkel of ze junior voer hebben, is het niet erg dat het andere (niet magere) konijntje daar dan van mee eet? En enig idee waar je erwten vlokken kan kopen? 


Ik dacht ook al dat het misschien iets medisch kon zijn, maar zijn eetlust is wel nog steeds heel goed. Voor de rest merk ik dus niet echt iets aan hem. Maar het is inderdaad zeker het overwegen waard om eens tot bij de dierenarts te gaan. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is groot dat je andere konijn dan te dik wordt. In junior voer zit extra energie en eiwitten, omdat jonge dieren dit nodig hebben om te groeien en omdat ze actiever zijn.

Dan kun je ze beter apart voeren.

Erwtenvlokken kun je volgens mij alleen online bestellen. Op bb, zooplus, dieren kruiden, etc.

Als dieren afvallen en wel eten kan er nog steeds iets zijn. Bijvoorbeeld lint worm. Misschien even bellen om te overleggen. De DA weet vast wel of her verstandig is om te komen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het voorjaar moeten ze toch voor hun vaccins gaan, dus we zullen het dan meteen eens navragen. Mijn mama vindt het niet de moeite om 2 keer zo dicht op elkaar te gaan  8-) ... ik kijk zo hard uit naar de dag dat ik mijn rijbewijs haal :)


 


Bedankt voor de tips! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .