Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik was Bobby aan het kortwieken toen ik een bult op zijn schouder ontdekte. Schrik! Het is een zachte bult en best groot. Naar de dierenarts natuurlijk en na punctie bleek het een vetbult, pfieuw. Niks aan de hand dus en het mag gewoon blijven zitten.

Weet iemand hoe ze aan zo'n bult komen? Bobby wordt binnenkort 1 jaar oud, ik vind hem zo jong om nu al een vetbult te hebben. Hij heeft aan de andere kant op dezelfde plek ook een vetbult maar die is veel kleiner. Het maakt hem wel wat breder, wat ik wel schattig vind want hij is klein, 2,6 kilo. Hij was wel 3 ons aangekomen na zijn castratie terwijl ik minder ben gaan voeren. Zou die vetbult met overgewicht te maken kunnen hebben? Hij is niet echt veel te dik volgens de dierenarts, er mag wel iets af. Maar een lichte gewichtstoename is toch ook normaal na castratie? Ik hoop gewoon dat het geen voorbode van kanker is, daar ben ik vorig jaar drie konijnen aan verloren dus dan ga je daar snel aan denken. Het is toch ook een goedaardig gezwel? De dierenarts heeft op vijf plekken geprikt dus het is echt een vetbult. Ik hoop gewoon dat dat zo blijft.

Geplaatst:

Voor zover ik weet kunnen ze op iedere leeftijd voorkomen.. Misschien dat aanleg meespeelt? Er is niet echt duidelijk bekend hoe ze hieraan komen. Heb even gegoogeld en heb dit ook vaak gezien in mijn tijd bij de dierenartsenpraktijk. Er is geen link met overgewicht

Na castratie kunnen dieren inderdaad dikker worden omdat ze een stuk hormonen missen. Voer je dezelfde hoeveelheid biks? Anders wat minder geven.. 

Het is inderdaad goedaardig, maar ik zou wel even in de gaten houden dat hij er geen last van krijgt, anders misschien wel laten verwijderen.

Geplaatst:

Dankjewel, ik hou het wel in de gaten idd. Hij is een Teddy kruising en zijn vacht is heel lang op maximale lengte, echt 6-7 cm dus ik knip/scheer hem kort, eens in de zes weken. Anders krijgt hij veel sneller last van klitten. En ik kam hem ook natuurlijk dus ik heb hem vaak genoeg in handen om het in de gaten te houden.

Ik ben echt blij dat het een vetbult is. Na al die tumoren, kan ik geen tumor meer zien! En abcessen zijn ook altijd drama. Hij is ook niet gestopt met eten maar je weet maar nooit met konijnen. Nu kan ik de rest van zijn vacht knippen, ik was gestopt toen ik die bult vond. Hij had wel een raar kapsel bij de dierenarts, haha.

Geplaatst:

Hier ook een ram met een vetbult op zijn schouder. Het ziet er een beetje raar uit en eerst dacht ik ook dat het een abces was. 

Ook hier is 5x in geprikt en er kwam alleen maar vet uit. Hij is overigens wel aan de dikke kant dus een vetbult verbaasde mij op zich niet. 

Ik houd het wel in de gaten door regelmatig even te voelen en te bewegen of alles nog wel hetzelfde is zoals het was voordat er geprikt is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .