lenkas Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 deze dinsdag een spannend moment voor mij en kleine Jef!Hij wordt met een plaatselijke verdoving toch gecastreerd deze dinsdag.Hij voelt zich op dit moment super, hij weet totaal niet wat hem te verwachten valt.En het baasje? Die is maar aan het stressen! ik weet waar ik moet opletten na de castratie maar toch, wat zijn nog tips? Hij mag heel de dag los lopen, ik denk dat het beste is om zeker een paar dagen in een hok. Welke ervaringen hebben jullie met plaatselijke castraties? over iets totaal anders , ik heb deze week de vorige eigenaars tegen gekomen. En je raad het nooit,ze hebben nu een cavia genomen , in het zelfde oud hok als Jef.... En ze hebben de papieren van Jefke terug gevondenhij blijkt toch geen 14j te zijn maar 8 jaar , groot verschil!Hij is geboren in dezelfde maand als mijn nijntje Zoezoedie ook 8j was maar waar ik vorig jaar afscheid van moest nemen... De plaatselijke castratie gaat toch door, omdat hij de vorige operatie bijna niet overleefde ,heb ik en de DA beslist het zo te doen hoe we hebben afgesproken. voor diegene die niet kunnen volgen waatr ik jef van gered heb , hier de link daar jefke verhaal http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/76338-jefke-s-verhaal/
bunbun beauty Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Veel succes dinsdag! Ik heb altijd het idee dat dieren zich veel beter voelen wanneer een ingreep gebeurt met een plaatselijke verdoving i.p.v. een gehele narcose. Mijn da vergelijkt het altijd met ons en de tandarts, je voelt en ziet wel dat ze ergens mee bezig zijn maar het doet geen pijn. Onze cavia is halverwege vorig jaar plaatselijk verdoofd geweest voor een kleine ingreep (was alleen niet voor castratie) en we hebben niets aan haar gemerkt. Het was net alsof de ingreep nooit gebeurd was terwijl ik er toch echt naast zat en het heb zien gebeuren..
belleke Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Pfff ik kan mij jou ongerustheid voorstellen.Maar eigenlijk heb ik bij mijn mannetjes altijd zelf er meer last van gehad dan de konijntjes zelf.Happy wilde niet opgesloten en oei die sprong de dag erna gewoon weer op de bank.Zij kregen wel narcose dus waren daarna wel een beetje suf enzo.Ik hoop dat het bij jou dus ook zo gaat meevallen.Ik ga duimen knuffels Belleke
lenkas Geplaatst: 19 januari 2015 Auteur Geplaatst: 19 januari 2015 Jef is nu gewoon aan het eten, en ik? Ik ben echt gestrest ook omdat Jef niet zo graag in kleine ruimtes zit , dus zeker geen dierenarts bak, nu liep hij gewoonnaast me in de praktijk binnen , maar morgen toch proberen hem in zijn bak te krijgen,ik zette vandaag de bak al beneden met hooi in om te kijken of meneer er in ging zitten, ik riep hem en dan komt hij super snel aan gelopen , toen hij de bak zag liep hij een rondje rond de bak en liep al stampend weg , nu loopt hij rondt de bak . Tja hij wilt er echt niet in , ik kan hem wel verstaanhij heeft heel zijn leven al in een kleine ruimte gezeten .
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 19 januari 2015 Geplaatst: 19 januari 2015 Ik wilde je even heel veel succes wensen voor morgen, ik zal aan jullie denken.Niet teveel piekeren hoor, komt vast hartstikke goed met Jef.
Marjoleintje Geplaatst: 19 januari 2015 Geplaatst: 19 januari 2015 Ik heb diverse castraties onder plaatselijke verdoving gezien/bij geholpen, en alle konijnen waren zodra ze een beetje van de schrik bekomen waren (ze worden toch even vastgehouden natuurlijk) al weer lekker druk bezig met eten/graven/rondrennen/onderzoeken. Komt dus ook vast helemaal goed met Jef! Succes morgen!
lenkas Geplaatst: 20 januari 2015 Auteur Geplaatst: 20 januari 2015 straks mijn kleine dappere ventje weer eens halen! De DA had gebeld en gezegd dat hij het super heeft gedaan, hij is s' ochtends met tegen zin in de dierenarts bak gegaan met veel gestamp.
Anjo Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Fijn dat het goed is gegaan. Ik heb eens een konijntje laten helpen onder plaatselijke verdoving en die was er zo weer bovenop. Bij thuiskomst gelijk weer eten, was niks ongewoons aan te merken, ventje leek zich prima te voelen.Met zijn 8 jaar kan Jefke er nog een paar mooie jaren tegenaan!
lenkas Geplaatst: 20 januari 2015 Auteur Geplaatst: 20 januari 2015 Fijn dat het goed is gegaan. Ik heb eens een konijntje laten helpen onder plaatselijke verdoving en die was er zo weer bovenop. Bij thuiskomst gelijk weer eten, was niks ongewoons aan te merken, ventje leek zich prima te voelen. Met zijn 8 jaar kan Jefke er nog een paar mooie jaren tegenaan! Ja , ik dacht al 14j? hoe lang zou hij dan nog bij mij kunnen blijven? Ik ben blij dat hij jonger is, hij is hier zo vrolijk echt het zonnetje in huis. Vandaag om 18u 30 mag ik hem gaan halen , blijkbaar heeft hij al proberen te ontsnappen toen ze hem eten wou geven , kleine duivel zo zie je dat hij echt haat om opgesloten te zitten,
bunbun beauty Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Fijn dat alles goed gegaan is Hoe lang hij nog bij je zal kunnen blijven kan niemand zeggen dat ligt aan heel veel dingen, maar ik hoop zeker dat hij nog een paar jaar van het mooie leven mag genieten met jou en zn toekomstige vriendinnetje.
Gast Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Super dat het goed gegaan is! Heb je al een vriendinnetje voor 'm op het oog? Het stukje over ontsnappen doet me denken aan mijn eerste ram (Gijs) die ook gecastreerd werd. Hij moest ook even blijven en iedere keer dat er een hond oid binnen kwam gooide ie uit frustratie zijn voerbak en waterbak om. Rotzakje, haha
bunbun beauty Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 @ngn: hier staat de eerst kandidate tussen http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/24409-gezien-op-marktplaats-topic-3/page-808
belleke Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Oh gelukkig het is achter de rug.Haahaha ik moet wel lachen hoe pittig Jefke is.Ik heb 3 konijnen gehad die ruim 11 jaar geworden zijn.Maarja ze kunnen ziek worden dus je weet het niet.Knuffels Belleke
Gast Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Ach jeetje.. Zou fijn zijn als dat wat word. En super dat je haar gered hebt! Had niet veel langer moeten duren denk ik zo.
lenkas Geplaatst: 20 januari 2015 Auteur Geplaatst: 20 januari 2015 bedankt iedereen! Jef heeft een eigen willetje , maar dat vind ik super aan hem.Net thuis gekomen en meneer wou weer gewoon rondt lopen. Hij was blij dat hij weer meer ruimte kreeg.Hij doet alsof er niks aan de hand is , loopt steeds achter mij aan. Ik laat hem nu enkele dagen enkel in de Living.Daarna mag hij weer mee huppen naar mijn kamer, Hij eet trouwens heel goed , zo goed dat je zou denken dat hij daar geen eten heeft gekregen! (maar hij had daar ook al heel veel gegeten) 1
belleke Geplaatst: 20 januari 2015 Geplaatst: 20 januari 2015 Bij onze Happy was datnet zo.Alsof er niets gebeurd was.Ik had er meer last van dan hij.Fijn dat het goed gegaan is. Hij is blij met jou die hem uit het kleine hokje bevrijd hebt.Knuffels Belleke
lenkas Geplaatst: 20 januari 2015 Auteur Geplaatst: 20 januari 2015 Bij zon dieren voel je inderdaad de warmte en de liefde .Jef wijkt niet meer van men zijde en dat zou ik ook nooit willen. We hebben echt een grote bandsamen , nog groter dan mijn andere konijntjes 'die ik ook super graag zie ' . Hij is altijd zo vrolijk en als ik verdrietig ben weet hij dat en komt hij me lekjes geven. Als ik wakker word het eerste dat ik zieis Jef hij staat letterlijk naast mijn bed te wachten , ik zou niet meer zonder hem kunnen. 2
lenkas Geplaatst: 23 januari 2015 Auteur Geplaatst: 23 januari 2015 updatje Jefke is hetzelfde, niet speciaal , de eerste dag was hij wat stiller maar nu tja op zen jefs.Hij staat nu klaar op bijna te vertrekken naar ons mama. Dus lijkt me oke , met de voedster gaat het ook vele beter. Zij is vandaag geopereerd , aan haar tandjes , spijtig genoeg moesten ze de tandjes verwijderen.Ze heeft geen vlooien meer . En volgende week komt ze al naar mij om te wennen achter een poortje. Zij krijgt de keuken en de veranda en Jef krijgt de living+ heel de boven. 1
Erika92 Geplaatst: 23 januari 2015 Geplaatst: 23 januari 2015 Super dat je twee stakkers uit dezelfde situatie haalt!Ik hoop dat ze net zo'n leuk karaktertje heeft als jouw Jef.Ben stiekem wel een beetje jaloers op hoe leuk jullie het hebben, mijn konijnen zien me vooral als voedselleverancier. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen met haar erbij, houd ons op de hoogte!
lenkas Geplaatst: 24 januari 2015 Auteur Geplaatst: 24 januari 2015 Zal ik zeker doen, Jef huppelt nu de hele tijd voor het raam, kijkend naar het hoopje wit, het heeft gesneeuwd. Hij heeft helemaal geen last van zijn castratie . Hoelang moet ik de wond controleren? 1
Kolino Geplaatst: 24 januari 2015 Geplaatst: 24 januari 2015 Zou het toch een dag of 10 regelmatig bekijken. De eerste paar dagen iedere dag.
elle64 Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Hoi Lenkas wat n mooi ontroerend verhaal.Hoe gaat t nu met Jef en z'n vriendinnetje?Gr. Elle
Aanbevolen berichten