Zeeuwsnijntje Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Vorige week heb ik twee jonge konijnen ( 4,5 week) opgehaald bij een kennis. Zij had een nest gefokt ( tegen mijn adviezen in). Het was een nest van 6, twee kleintjes stierven dezelfde dag. De ander een week later. Vorige week had de moeder een jong doodgebeten en is daarna zelf overleden. Ze werd niet bijgevoerd en heeft ineens groente en gras gehad. Waarschijnlijk heeft ze gas gekregen en dat is niet opgemerkt.De kleintjes zijn vervolgens alleen gelaten om dood te gaan.Dat wilde ik uiteraard niet laten gebeuren en heb ze meegenomen.Ze krijgen de juiste voeding, ook melk.Ze wogen de helft van wat ze moeten wegen, konden door de tralies van de ren heen.Ze komen goed aan en zijn enegeniek en vrolijk.Ik vraag me alleen af of ze die achterstand nog kunnen inhalen? Of gaan ze hier hinder van ondervinden op latere leeftijd?
dotje2001 Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Wat goed dat je de konijntjes hebt opgevangen! Ik heb ook een onverwacht nestje gehad, met ook 1 klein mager konijntje terwijl de andere erg gezond waren. We hebben het een paar dagen in het oog gehouden. Toen besloten we om hem te dwangvoeren. Misschien ook een proberen? Maar het konijntje had toen zelf besloten om op te geven. Dat was ook het beste want hij was te zwak. Hou het konijntje goed in het oog, je kan eventueel gaan dwangvoeren?En kijk hoe hij evolueert, als hij verslechterd dan is de kans klein dat hij het haalt :( maar toch veel succes met je nijntjes!
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 18 januari 2015 Auteur Geplaatst: 18 januari 2015 Dank je! Ze krijgen speciale konijnenmelk en ss junior en natuurlijk hooi!
dotje2001 Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Normaal gezien moet het zo wel lukken! Ik zal mee duimen dat ze het halen!
Christaaa Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Fijn dat jij ze opvangt.Kleine konijntjes kunnen juist van eiwitrijk voedsel wel last van de darmen krijgen. Zeker na zo'n slechte start. Pas dus op met te veel biks.
Zeeuwsnijntje Geplaatst: 18 januari 2015 Auteur Geplaatst: 18 januari 2015 Ze krijgen vooral melk, beetje ss junior en flink hooi. Ze zijn actief.Kan zo'n achterstand gevolgen hebben voor botten, organen etc?
dotje2001 Geplaatst: 19 januari 2015 Geplaatst: 19 januari 2015 Dat weet ik niet precies. Als je het goed blijft verzorgen behandelen normaal gezien wel. Het hangt ook van konijntje tot konijntje af. Als het sterke konijntjes zijn dan hebben ze meer kan, dan als ze zwakkere konijntjes zijn.
Aanbevolen berichten