Ga naar inhoud

exram heeft vriendin kappersbeurt gegeven, zorgen over binnengekregen vacht?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik kom vannochtend bij mijn kersverse liefdeskoppel en zie dat jip belle om de kop helemaal heeft kortgewiekt. Ze is een vosje, dus ze had nogal wat haar. Nu vond ik in de kamer nergens plukken vacht, dus ik denk dat jip het allemaal heeft opgegeten. Moet ik me nu zorgen maken om zn darmen? En wat kan ik doen om vastlopen te voorkomen? Ze krijgen al 3 a 4 keer per dag vers hooi, brokken van selective en drinken uit een bakje.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Oei ik weet het niet zeker maar vroeger gaf ik altijd lijnzaad als mijn konijnen in de rui waren omdat er toen gezegd werd dat het zou zorgen dat de haren eruit kwamen en ze niet verstopt raakte.

Dit advies kreeg ik eens nadat ik een keertje een konijn had die kettingkeuteltjes maakte omdat ze teveel haren binnen kreeg.

Je kan het zaad kopen bij de supermarkt en de olie bij reform.

Maar ik zou eerst zaad geven.

Hoop dat er andere mensen weten wat te doen.

Knuffels Belleke

Geplaatst:

Ik vind het altijd zo maf dat die beestjes die plukken haar snel naar binnen werken. Maar ja, zal wel weer konijnenlogica zijn. Je zou ook elke dag een mespuntje prozyme kunnen geven, dan verteren de dingen rond de haren wat beter waardoor je minder kans op verstopping hebt.

Heb je ze gecontroleerd op wondjes?

Geplaatst:

Ok, dan valt het misschien mee.

Prozyme kan je o.a. kopen bij bunnybin.nl en bij Maryos webwinkel, al kan ik van die laatste de url niet meer vinden. Zoals gezegd breekt prozyme niet de haren af maar de ontlasting die er aan vast zit, daardoor hoopt het minder snel op in de darmen. Ik gebruik het voornamelijk als een konijn veel kettingkeutels heeft tijdens het verharen (waarbij ze dan bij het wassen ook veel haar binnen krijgen). Dan doe ik dagelijks een mespuntje (het is poeder) op vochtige groente.

Ik weet niet of lijnzaad op dezelfde manier werkt, of dat dat wel de haren zelf afbreekt.

Geplaatst:

Nou op pad geweest voor prozyme maar niet gewoon in de winkel te kopen. Probeer van bet weekend even met lijnzaad, als ik toch merk dat die zich niet goed voelt, vraag ik de dierenarts maandag wel of ze iets hebben. Dankjulliewel voor de tips!

Geplaatst:

Ja alles gaat goed met beiden. Keutelt, eet en drinkt goed. We vonden vanochtend wel een enorme keutel met haar er omheen. Niet meerdere aan elkaar maar echt 1. Dus ik geloof dat het lijnzaad zn werk doet.

Hij lijkt trouwens vacht gewoon lekker te vinden. Er lag namelijk een pluk op de grond en die at die zo op, gelukkig nog uit zn bekkie kunnen halen, maar is dat normaal?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .