Ga naar inhoud

overleden konijntje


MandyChi

Aanbevolen berichten

Ik werk op een kinderdagverblijf dat is gevestigd op een boerderij. Daar worden ook 3 konijnen gehouden. Ik ben een van de weinigen op mijn werk die naar die konijntjes omkijkt en probeer ze als ik aan het werk zo goed mogelijk te verzorgen en na te kijken. Dinsdag merkte ik al dat 1 wat ouder konijn een beetje sufjes erbij zat, maar hij at nog wel. Woensdagochtend gelijk weer gaan kijken, hij lag nu in het nachthok, nog steeds heel rustig maar at wel van de appelschilletjes die ik voor hem hield. Vanmorgen lag hij heel versuft in het hok.. reageerde nergens meer op en at ook niet. Ik ben er bij gebleven en wilde de dierenarts bellen. Na overleg met een collega hebben we hem opgetild en in een apart hokje gelegd met veel stro. Ook hebben we hem wat water toegediend met een pipetje. Toen ik naar binnen wilde gaan om te bellen, ging het eigenlijk gelijk al heel slecht. We hebben een handdoek over hem heen gedaan en geaaid. Na een paar minuutjes is hij overleden. Ik voel me nu alleen schuldig, omdat ik bang ben dat hij door het optillen en/of het water in een shock is gekomen oid? Ook al weet ik dat het zo beter is voor hem, voel ik me erg rot.

Wilde het even delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het optillen hoef je je geen zorgen te maken. Daarvan is hij niet doodgegaan. Wel zou ik je aanraden om, mocht je ooit nog eens in een situatie komen dat je merkt dat een konijn uit zn doen is, direct de dierenarts te bellen. Bij konijnen kan dit het verschil tussen leven of dood betekenen. Nou weet ik natuurlijk niet hoe oud oud is in dit geval, soms is een konijnenlijfje ook echt op en kun je nog zoveel hulp bieden, dan gaat het alsnog dood.


 


Met de andere konijnen is wel alles goed?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft geen zin om je nu nog druk te maken waar aan het konijn overleden is maar wat Kolino ook zegt sluit ik me wel bij aan. Als je in het vervolg merkt dat een konijn anders is dan anders, uit z´n doen is, niet meer eet zoals het normaal doet etc bel dan de dierenarts en kijk het geen dagen aan. Op tijd handelen en een dierenarts in schakelen had misschien wél verschil kunnen maken, het lijkt zoals je het omschrijft alsof je dinsdag goed hebt gezien dat het niet goed was. Ik wil je geen verwijt maken, het is nu zo gelopen en of het wel had geholpen daar is nu niks meer van te zeggen. Maar een konijn is een prooidier en laat vaak al erg laat merken als er iets aan de hand is. 


Sterkte, hopelijk hebben de anderen nergens last van.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het mijn eigen konijn niet was, vond ik het moeilijk om gelijk de DA te bellen. Achteraf dus wel gewoon moeten doen.. maar met de andere 2 konijnen gaat het wel goed. Waarschijnlijk mag ik deze konijnen mee naar huis nemen.. dan ga ik eerst langs de DA voor een check. Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .