Merel Bloem Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Ik was vandaag bij Eurofleur in Leusden.Bij de kerststal zag ik franse hangoren zitten (baby's en volwassen konijnen met grote ganzen). Mij viel op dat 1 konijn geen staart had en het daar ontstoken was, toen viel op dan een ander konijn ook een ontstoken achterkant had, een ander konijn een wond bij zijn flank en een babykonijn waarvan bijna zijn hele oor eraf was (zie de foto's hieronder)Heeft iemand een idee wat ik hier mee kan doen?
Dollie Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 144 bellen, dit lijkt me toch echt niet de bedoeling!
MichelleloveElmo Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 hier dezelfde reactie. 144 bellen!
Lonja Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Inderdaad. Goed dat je foto's gemaakt hebt. Daar kan de dierenbescherming dan ook wat mee. Hopelijk worden ze er vandaag nog weg gehaald. Belachelijk!
konijnenlovertje Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 jeetje, dat kun je die diertjes toch niet aandoen, belachelijk gewoon! Hopelijk doet de dierenbescherming er gauw wat aan!
Christaaa Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Bah, wat een nare foto's! Hopelijk kunn je iets via 144. Succes
Merel Bloem Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Bedankt voor de tips!Ik heb 144 gebeld, foto's ook opgestuurd naar ze.Ze gaan kijken...
belleke Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Jeetje ik hoop dat ze er meteen naar toe gingen.Er zaten toch geen konijnen in de kerststal?Knuffels Belleke
konijnenlovertje Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 idd belleke! dat is ook waar.. ganzen toch ook niet (tenzij ik niet mee ben)
Merel Bloem Geplaatst: 27 december 2014 Auteur Geplaatst: 27 december 2014 Er zaten ganzen en konijnen samen in de stal. Daarnaast schapen en een kameel..Ik denk dat ze er morgen heen gaan, Eurofleur is morgen 12:00-17:00 open.misschien dat ze bij aankomst in de stal de rangorde zijn gaan bepalen (elkaar gebeten hebben) zonder dat personeel er weet van had/heeft. Er zaten denk ik een stuk of 15 konijnen en 2 grote ganzen. Het zou misschien ook kunnen dat de ganzen ze gepikt hebben?
Kolino Geplaatst: 27 december 2014 Geplaatst: 27 december 2014 Zou niet onmogelijk zijn, ganzen zijn best territoriaal. Wondjes lijken ook de grote te hebben van een ganzenbek. Word bepaald niet vrolijk van de foto's :( Hopelijk krijgen ze gauw de hulp die ze nodig hebben!
Djohn Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 Ganzen bij konijnen wtf... die mensen daar zijn niet helemaal 100. dat is gewoon niet Goed.... hopelijk worden die konijnen gered..... dit is nog erger dan een cavia en konijn samen combineren!
Dollie Geplaatst: 28 december 2014 Geplaatst: 28 december 2014 Er zaten ganzen en konijnen samen in de stal. Daarnaast schapen en een kameel.. Ik denk dat ze er morgen heen gaan, Eurofleur is morgen 12:00-17:00 open. misschien dat ze bij aankomst in de stal de rangorde zijn gaan bepalen (elkaar gebeten hebben) zonder dat personeel er weet van had/heeft. Er zaten denk ik een stuk of 15 konijnen en 2 grote ganzen. Het zou misschien ook kunnen dat de ganzen ze gepikt hebben? weet niet hoe lang ze daar al zaten, maar het ziet er niet uit als een plekje dat net ontstaan is en ik vind het ook wel heel fors voor een wondje dat tijdens de rangordebepaling zou zijn ontstaan. Ganzenbeet lijkt me dan meer voor de hand liggen.
Merel Bloem Geplaatst: 29 december 2014 Auteur Geplaatst: 29 december 2014 Meestal zijn kerststallen vanaf half november open, het zou al 1,5 maand geleden gebeurd kunnen zijn inderdaad..Ik heb niets meer gehoord van de dierenpolitie.
belleke Geplaatst: 29 december 2014 Geplaatst: 29 december 2014 Bel dan eens naar je plaatselijke dierenbescherming.Misschien dat zij iets kunnen doen.In ons team was er iemand die voor de inspectie werkte ik weet niet of dat overal zo is hoor.Knuffels Belleke
Zomer88 Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Even gevraagd en Eurofleur gaf aan dat de dierenbescherming was geweest en er niks aan de hand was (verhaal van een niet al te vriendelijke Eurofleurmedewerkster) Wat het resultaat ook was, kennelijk zijn ze dus wel geweest
konijnenlovertje Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 pff dat kun je toch niet maken
belleke Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Niets aan de hand??? Potverdrie die foto's liegen toch niet.Ben je nog gaan kijken?Ik word hier zo kwaad over.Geloof dat ik stennis ging maken daar. Plaatselijke krant erbij of zoiets.Knuffels Belleke 1
Zomer88 Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Nouja dat zeiden ze zelf... ben benieuwd of Merel nog terug gebeld heeft naar 144.
konijnenlovertje Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 ja ik ook, die konijnen moeten daar zo snel als het kan weg
Anjo Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Ik zou het er niet bijlaten zitten met zo'n antwoord. Die foto's laten niet echt zien dat er 'niets aan de hand' is.Misschien nog eens contact opnemen met de dierenpolitie?
Lonja Geplaatst: 30 december 2014 Geplaatst: 30 december 2014 Inderdaad ik zou ook vragen aan de dierenbescherming wat er precies gebeurd is nav de melding.
Merel Bloem Geplaatst: 4 januari 2015 Auteur Geplaatst: 4 januari 2015 Ik ga morgen bellen wat en of ze iets gedaan hebben, erg vreemd.Er is wel degelijk iets aan de hand geweest, het bewijs is op de foto's te zien.
Rian Geplaatst: 4 januari 2015 Geplaatst: 4 januari 2015 Ach gos wat vreselijk zielig... wat zijn mensen toch ongelooflijke domme wezens soms. Kippen en konijnen is al geen ideale combi, laat staan ganzen en konijnen. Ganzen kunnen heel gemeen bijten! Ik hoop dat deze diertjes snel daar weg komen en een goed leven zullen krijgen. De dierenambu al gebeld?Weet je, ik zou het nog voor elkaar krijgen om dan zelf hoe dan ook die diertjes daar weg te halen als niemand van die achterlijke sukkels daar wat doet. Dit is dierenleed.Kerststal.... wtf!! Niks kerst. Kerst begint echt meer en meer een walgelijk dierenpest feest te worden. Allemaal voor het vermaak van mensen. Ik word er zo boos om!
Aanbevolen berichten