Jessicaotter Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Hallo,Ik heb 2 hele lieve konijntjes genaamd Flip (dwergkonijn) en Flo (hangoor) ze zijn ergens rond 6 Juli geboren en zijn nu 5 maanden oud. Vorige maand ben ik naar de dierenarts gegaan omdat ik zeker wilde weten dat ik 2 vrouwtjes had aangeschaft. De dierenarts beaamde dit!Sinds een week of 2 maken ze ruzie, ze rijden op elkaar en vechten naderhand. Diezelfde dierenarts vertelde mij dat ik ze dan moest laten steriliseren. Prima! Dure ingreep van 110 euro per konijn maar ik heb alles over voor mijn konijntjes. Vandaag was het zo ver. Ze zouden gesteriliseerd worden vanmorgen om 10 uur. Ik werd om 12 uur gebeld Door de dierenarts. Ze hebben bij flip de buik open gesneden maar zagen geen baarmoeder. Wat blijkt nou? Het zijn toch 2 mannetjes!! Ze hebben beide konijntjes nu gecastreerd. Ik vind dit echt heel slecht... en ben best wel boos. Ze hebben flip dus opengesneden terwijl dit niet nodig was.. ze hebben dus ook niet gecontroleerd van te voren of het echt wel 2 vrouwtjes zijn. Voor de sterilisatie heb ik uitgebreid met ze gebeld en gevraagd of ze vaker konijntjes steriliseren, wat voor verdoving/narcose ze gebuiken e.d. er is zelfs een konijnen gedragsdeskundige die bij de operatie aanwezig zou zijn. Dus ik neem aan dat ze ervaring hebben met konijnen.Ik mag ze kwart over 2 weer ophalen maar ben best wel boos.. ik wil graag jullie mening want ik wil er wel wat van zeggen...Bedankt voor het lezen en jullie eventuele reactie!
Lienappelsien Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Nou ja zeg! Tijdens het consult zei de dierenarts dus dat het 2 voedsters zijn en ze kwamen er dus pas achter dat het niet zo was toen er al 1 open lag. Te begrijpen dat je boos bent. Ik vind dat wel heel onzorgvuldig. Als de rammen direct gecastreerd konden worden neem ik toch aan dat ze de ballen bij nadere inspectie wel konden zien (tenzij die ingetrokken waren?).Ik zou vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren, of ze voor de castratie niet nog even gecontroleerd hebben of het echt voedsters zijn. Ik mag toch aannemen dat je de castratie nu niet hoeft te betalen, in ieder geval niet die van Flip. Bovendien is het castreren van een ram goedkoper dan van een voedster. Je zit nu dus wel met twee rammen, dat gaat meestal niet goed samen, en ze vechten al...
Jessicaotter Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 Ik ga er vanuit dat ik de castratie van beide konijntjes moet betalen. Tenminste, dat zeiden ze aan de telefoon! Pff ik baal hier zo van. Ik wil ze beide niet kwijt!
JolandaS Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 O jeetje dat is behoorlijk slordig. Dat de DA zich in eerste instantie vergist heeft is erg vervelend, maar dat ze je konijntjes voor de ingreep niet nogmaals gecontroleerd hebben vind ik toch wel erg slordig. Ik neem inderdaad aan dat je nu niet 2x 110,00 hoeft te betalen!? Castreren is inderdaad een stukje goedkoper. Ik vraag me alleen wel af of het goed zal gaan met 2 rammen samen. Ook zijn ze gecastreerd, dat hoeft niet te betekenen da het goed gaat samen. Zo ook kunnen 2 voedsters meestal ook niet samen. Die gaan na verloop van tijd ook meestal vechten.De beste combi is eigenlijk een gecastreerde ram met een voedster.
Jessicaotter Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 We zijn weer thuis! De dierenarts zei dat bij flip de balletjes inderdaad ingetrokken waren. Maar ze gaf zelf al aan dat ze niet meer hebben gekeken naar het geslacht omdat ze er vanuit zijn gegaan dat het 2 vrouwtjes waren. Ze vertelden ook dat ze niet in de buik zijn geweest maar dat ze het alleen open hebben gesneden?! De konijnen gedragsdeskundige snapte mij volkomen en zou het ook erg vinden als het bij haar konijnen gebeurde. Maarja daar heb ik niks aan! Uiteindelijk heb ik 138 euro moeten betalen voor 2 konijntjes inclusief medicatie.... Flip moet weer voor controle komen maar dat is gratis, en terecht!!
Eefje91 Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Jeetje wat een bizar verhaal… Arme Flip, z'n buikje voor niets opengesneden! Hopelijk zijn ze er gauw weer bovenop! Inderdaad grote kans dat het niet goed zal gaan met twee rammen en ze blijven vechten.Ik weet niet hoeveel ruimte je hebt, maar als je veel ruimte hebt zou je kunnen overwegen er door een opvang een viertal van te laten maken.Dan hoef je geen van je konijnen af te staan. En anders zou je ook het beste naar een opvang kunnen gaan, maar dan om een van je rammetjes te ruilen voor een voedster.Moeilijke beslissing.Laat ze eerst maar rustig herstellen.Zitten ze nog samen? Hoe gaat het nu?Probeer wel goed erop te letten dat ze bij elkaar de hechtingen niet openhalen wanneer ze in gevecht raken!Ik zou ze ook zeker uit elkaar halen wanneer ze blijven vechten... Sterkte!!!
Jessicaotter Geplaatst: 12 december 2014 Auteur Geplaatst: 12 december 2014 Ik heb een deel van de kamer afgezet (achter de bank, 2 bij 2 meter ongeveer) daar staat een kooi in waar Flo nu in zit en Flip loopt daar omheen (staat ook een open bak in waar momenteel handdoekjes in liggen dus ze hoeft niet op de vloer te liggen zeg maar.). Dus ze kunnen elkaar zien en ruiken maar niet vechten. Flip heeft nog niet echt wat gegeten,een klein stukje appel. Ik wacht het af... ik laat ze eerst lekker herstellen en dan zien we wel hoe het gaat..Maar ik moet er niet aan denken om er 1 in te ruilen!!
JolandaS Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Heb je toch wel pijnstilling voor Flip en Flo meegekregen? Vooral voor Flip aangezien ze in zijn buik gesneden hebben? Het is wel belangrijk dat hij eet. Heb je voor de zekerheid geen dwangvoeding meegekregen zoals critical care of recovery bijv.?Als hij niet wilt eten, zou ik toch gaan dwangvoeden. Hier kreeg ik critical care mee na een flinke buikoperatie van mijn voedster. Ze at zelf niet, maar vond de critical care zo lekker dat ze het zo uit het spuitje op at.
Jessicaotter Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Geplaatst: 13 december 2014 Ja ik heb pijnstillers meegekregen voor mijn konijntjes! Flip heeft gisteren niet gegeten dus ik heb olvarit wortel gegeven met een spuitje en dat ging redelijk goed. Vanmorgen lagen er keutels van hem in het hok dus dat is een goed teken!! Dwangvoeding heb ik daar niet meegekregen maar kon ik wel kopen.. heb op internet gelezen dat olvarit wortel ook prima is dus dat heb ik gisteravond gekocht.
Erika92 Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 Ben blij dat het beter gaat met Flip, wat een verhaal zeg.Is die 138 euro een normale prijs voor 2 castraties?Erg zeg als zelfs een dierenarts op die leeftijd het verschil niet kan zien tussen vrouwtjes en mannetjes. Uiteindelijk wel goed dat ze gecastreerd zijn, zeker mannetjes krijgen anders last van hun hormonen en kunnen beginnen sproeien. Heb je de ruimte om er 2 konijnen bij te nemen? Want ik zie dit niet meer goedkomen tussen hen twee.
Kolino Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 Die 138 eur is een hele normale prijs. Pijnstilling voor 2 konijnen is ook maar zo 20 euro, als het niet meer is.
Jessicaotter Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Geplaatst: 13 december 2014 Ja is een normale prijs maar eigenlijk hadden ze op zijn minst flip gratis moeten castreren na zo'n fout. 2 konijntees erbij zou opzich kunnen maar ik kijk het nog even aan.. 2
Deeskuh88 Geplaatst: 13 december 2014 Geplaatst: 13 december 2014 Van de prijs van een castratie van een voedster naar de prijs voor castratie van een ram vind ik normaal. En dat scheelt zich ook aanzienlijk. De rest is puur service/uit coulance van de dierenarts/dierenkliniek. De narcose betaal je toch en dat is wat het zo duur maakt.
Jessicaotter Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Geplaatst: 13 december 2014 Wat bedoel je met de rest is puur service? Ik vind het namelijk helemaal geen service... het zou belachelijk zijn als ze de rest wel in rekening hadden gebracht toch? Ik vind het zeker niet duur, als je uitgaat van een sterilisatie/castratie bij een voedster maar ik had op zijn minst verwacht dat ze de medicijnen gratis hadden mee gegeven door de enorme fout die ze hebben gemaakt. Het gaat om het principe, dat geld kan me weinig schelen.. Zoals ik al zei, ik heb veel voor mijn konijntjes over maar het was netjes geweest als ze op zijn minst hun excuses hadden aangeboden maar dat hebben ze niet eens gedaan en dat vind ik belachelijk. Flip kan amper liggen, ze eet gelukkig wel! Met Flo gaat het goed
Deeskuh88 Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Dat dat echt aan hen is of ze zo zijn of niet. Mijn da doet het wel. Het zou ze ook netjes staan, maar het is geen must. Zouden ze dat doen, is dat een stukje klantenservice. Ik ben het verder met wel met je eens hoor, het zou ze netjes staan om in elk geval hun excuses aan te bieden. Helaas is niet iedereen zo.
Aanbevolen berichten