Ga naar inhoud

moeite na castratie


zorro88

Aanbevolen berichten

Hoi,

Dettow is gisterochtend gecastreerd.

Hij is 1,5 en mag eind januari gaan daten.

Helaas wilde hij nauwelijks eten. Gelukkig heb ik hem nu loftys (snoep op natuurbasis geen kleur suiker etc) hooi en wat van een helaas minder gexonde knaagstick zien eten.. Maar hij eet.

Brokjes groente en zelfs zijn lievelingsfruit slaat hij af :(

Nu vond ik net aan zijn drinkbak een beetje vastgeplakt :s een mega (hij is een dwerg) keutel in de vorm van een banaan (groter dan een lofty). Hij ruikt ook sterker en het id geen trosje ;)

De rest qua poep is normaal.

Moet ik hier iets mee?

Ps ool olvarit alleen wortel geprobeerd. Eet hij niet. Dwangvoede wordt ramp want pijnstiller binnen krijgen is al een drama..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan door de stress en medicatie komen dat hij even iets anders produceerde.

Maar ik zou het even in de gaten houden.

Ik zou het toch ook proberen met minder zoete dingen zoals andijvie, witlof, kruiden peterselie, basilicum.

Medicatie zou je samen met een perenprutje of ander prutje kunnen geven op een lepeltje. Maar let op met teveel suikers.

Kreeg gisteren van Lonja een filmpje waar net konijntje van Iris achter een spuitje met peren en panacure aanliep en gretig oplikte. Ook een optie om te proberen.

Hooi eten is het belangrijkste. Als ze zich beterder gaan voelen eten ze vaak pas weer brokjes.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bedankt alvast. Alleen in die stick zit suiker en daar begon hij nu aan. In de rest niet...

Ik heb allerlei groenten geprobeerd maar laat hij liggen. Gisteren wel een beetje gegeten. Ik had zoals normaal toen groenten gemixt (alles geprobeerd haha) maar weet niet wat hij heeft gegeten...

Pijmstillers moet ik met zon spuitje geven.. Een en al stress. Doet zn mond niet open. Kop alle kanten op. Ging een keer piepen. Zooo zielig. Wat is een bunnywrap? En ik durf het niet te mengen want hij eet dat spul NU allemaal niet :(

Thx alvst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een bunnywrap wikkel je het konijn in een handdoek zodat hij met zijn lichaam niet te veel meer kan spartelen.

Nog een tip: hou zijn kop vast als je medicijnen geeft en steek het spuitje vanaf de zijkant in zijn bek achter de tandjes. Probeer het spuitje een beetje achterin de mondholte te steken, zodat hij het wel door moet slikken.

En natuurlijk heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja ooit gelezen in High Five ofzo.. Helemaal niet aan gedacht.. Maar is ook zo zielig maar wel het beste. Nou ja hij eet iig zelf iets... Dus dwangvoeding is niet nodig. Ik zie niets van de wond, niet rood ofzo... En poep lijkt op die ene mega 'plak' / geur keutel normaal :)

Vanavond ga ik wrappen ;)

Bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij al weer wat meer eet. Als hij echt nog heel weinig eet zou ik toch een beetje dwangvoeren (recovery, critical care of wat brokjes fijnmalen en er met water een papje van maken) en dan op dezelfde manier geven als de medicijnen. Je kan het ook in een bakje/schoteltje laten staan, soms eten ze er dan zelf iets van. Vervelend dat het lastig gaat om medicijnen te geven. Ik doe dat op dezelfde manier als Sanne: kont naar je toe en tegen je aan en met 1 hand de kop goed vasthouden en met de andere hand de medicijnen vanaf de zijkant voorzichtig in de bek spuiten. Het is even zielig, maar zet wel even goed door. Als ze merken dat jij het zielig vindt stribbelen ze vaak veel meer tegen dan wanneer je doortastend bent. Dus eigenlijk is het zieliger als jij te voorzichtig bent, want dan duurt het veel langer.

Maar normaalgesproken zal hij nu snel opknappen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier ook eentje die panisch is voor alles wat je in zn bek stopt. Gek genoeg heb ik met de pijnstiller totaal geen problemen. Wat ik doe, ik ga op de bank liggen, beestje met de kop naar me toe op mn buik. Laat hem even stoeien met de spuit en voila ik kan hem zo in zn bekje leegdrukken. Ik zag er mega tegenop omdat hij eerder met andere medicatie en dwangvoer zo vreselijk tekeer ging. Zelfs wrappen lukte niet meer. Het klinkt misschien zielig, maar ik hem hem toen ook op mn buik gezet, kop naar mij toe. Mijn benen achter zijn kont. Hierdoor had ik 2 handen vrij eentje om zn kopje stil te houden en eentje om te spuiten. Merkte zelf dat doordat ik het beter kon zien het veel sneller ging en dus minder stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het nog proberen met iets te pureren en het daar mee te mengen.


Even bedenken wat en vooral hoe. Heb even geen keukenmachine nu.


Misschien stampen :P?


 


Maar eerst at hij niets en dus ook geen pureerde dingen ;)


Maar hij heeft nu al zijn brokjes op en hooi en hij drinkt :) Gaat goed!


Gaat goed komen! Voor mij hoeven jullie niet meer verder in te gaan op dit topic.


Maar misschien is het voor een ander nog interessant ;)


 


Dus dank jullie wel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat! En wat een dotje is het! :)

Ik heb er hier ook eentje die panisch is voor alles wat je in zn bek stopt. Gek genoeg heb ik met de pijnstiller totaal geen problemen. Wat ik doe, ik ga op de bank liggen, beestje met de kop naar me toe op mn buik. Laat hem even stoeien met de spuit en voila ik kan hem zo in zn bekje leegdrukken. Ik zag er mega tegenop omdat hij eerder met andere medicatie en dwangvoer zo vreselijk tekeer ging. Zelfs wrappen lukte niet meer. Het klinkt misschien zielig, maar ik hem hem toen ook op mn buik gezet, kop naar mij toe. Mijn benen achter zijn kont. Hierdoor had ik 2 handen vrij eentje om zn kopje stil te houden en eentje om te spuiten. Merkte zelf dat doordat ik het beter kon zien het veel sneller ging en dus minder stress.

Haha jij maakt er een hele gymnastiekoefening van, ik zie het helemaal voor me :P
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lienappelsien Het is Dettow (maar we zeggen meestal Detje) en zijn vriendinnetje willen we Dotje gaan noemen! Detje en Dotje haha. Maar je hebt gelijk, Dettow is ook een dotje!!!


 


En de dierenarts belde net om te vragen hoe het gaat. Netjes vind ik dat.


Ze zei dat ik de pijnstiller ook op een stukje beschuit of brood mocht spuiten als hij dat erg lekker vindt.


Weer een idee erbij!


Link naar reactie
Delen op andere sites

O haha dat klinkt wel grappig.

Inderdaad heel netjes van de dierenarts dat ze belde om te vragen hoe het gaat. Het is toch belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij een dierenarts en zo'n geinteresseerd belletje helpt daar wel aan mee.

Ik heb ook vaak medicijnen op een stukje gedroogd brood gegeven (formaat postzegel), scheelt een hoop gedoe, maar dan moeten ze natuurlijk wel eten ;) bij een echt heel ziek konijn werkt dat dan weer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .