Ilonaa1 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Hoi allemaal,Volgende week wordt mijn nijn toby gecastreerd. De opvang zei dat hij daarna gewoon weer zn hok in kan(buitenhok) met handdoeken erin en hem 2 dagen niet laten rennen door de tuin. Hebben jullie ervaringen met castraties?
Anjo Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Zover ik weet zetten opvangen de rammen nu ook gewoon na castratie weer in hun buitenhok/ren. Wel zorgen dat er een plek is waar je konijn uit de tocht en regen kan natuurlijk, wat handdoeken er in, knuffeltje er bij desnoods waar die tegenaan kan kruipen. Voorwaarde lijkt me wel dat hij weer gaat eten en in orde is, in principe is een castratie geen grote ingreep en zijn rammen snel weer de oude. Gewoon goed in de gaten houden, als je het niet vertrouwt of hij heeft toch moeite met weer zelf te gaan eten o.i.d. dan kun je hem best een nachtje binnen (bijvoorbeeld in een onverwarmde ruimte) zetten, in een nachtje/dagje verliezen ze hun wintervacht niet.
Kolino Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Niet alleen het eten/drinken goed in de gaten houden, maar ook of hij weer gaat poepen en plassen. Dat wil ondanks eten soms ook moeizaam op gang komen.
Aanbevolen berichten