Ilonaa1 Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 Hoi allemaal,Even een vraagje betreft inenten.Ik heb sinds 2 maandjes toby en als hij gecastreerd is gaan we op zoek naar een vrouwtje. Nu duurt dat alleen nog wel 6 weken. Is het verstandig om toby al in te laten enten? Of kunnen de beide konijnen gewoon in het voorjaar? Ook las ik.over beaphar anti-myiasis, is iemand hiermee bekend?
Sanne1993 Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 Ik zou hem wel gelijk laten enten, je ziet toch nog een hoop myxomatose uitbraken, ook rond deze tijd van het jaar.
Evee Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 Inenten zou ik wel direct doen. Anti-myasis is een product dat preventief werkt tegen maden. Het is meer een voorjaar-zomer product dan een winterproduct, omdat bij warm weer de kans op maden veel groter is dan nu. Maar mocht je konijn gevoelig zijn voor diarree kun je het wel jaarrond gebruiken. Bij een gezond konijn zou ik aanraden om het alleen in het voorjaar & de zomer te gebruiken.
bunbun beauty Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 Als je toby's vriendinnetje bij een (goede) opvang haalt zal zij ook al wel ingeënt zijn
konijnenlovertje Geplaatst: 14 november 2014 Geplaatst: 14 november 2014 ik zou hem gelijk laten inenten, als je zijn vriendinnetje in een opvang haalt is de kans idd groot dat zij ook al ingeënt is en dan hoef je je geen zorgen te maken over myx
Aanbevolen berichten