Pyon Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 Hallo allemaal De dames voelen zich al erg thuis Gezien ze nog niet geholpen zijn, heb ik eind volgende week een afspraak gemaakt om alvast 1 van de 2 te laten sterilliseren (of eigelijk castreren gezien ook de baarmoeder wordt verwijdererd ivm haar leeftijd).Rikka gaat als eerste gezien zij het meest dominant doet en Yui hier best wel wat stress door ondervindt.Nu zei de da assistent dat ik het beste ook Yui mee kan nemen, puur als ondersteuning van Rikka voor als ze uit narcose komt. Ik twijfel een beetje of het wel ok is voor Yui?De zusjes zijn 80% van de tijd lief tegen elkaar, wassen elkaar ook enzo, maar als ze ruzie hebben is het altijd Yui die bang en knorrend wegduikt voor Rikka..Heeft iemand van jullie ervaring met het meegeven van ook je andere konijn ter ondersteuning? Of wat zijn jullie gedachtes hierbij?
Christaaa Geplaatst: 12 november 2014 Geplaatst: 12 november 2014 Ik moet eigenlijk een beetje lachen hierom. Eerst schrijf je dat dit dames koppel zo gezellig is. Nu heeft de een stress t.g.v. dominant gedrag van de ander?Ik zou ze beiden tegelijk laten helpen, aangezien een operatie ook de verhoudingen kan verstoren. Dan hebben ze beiden tegelijk een wat zwakkere periode. Bovendien lijkt het mij veel praktischer niet twee keer met pijnstilling e.d. in de weer te zijn. Je kunt proberen of het helpt, haar vriendin mee. Maar soms ontstaat er juist ruzie als de een zwakker is en de andere haar kans grijpt om de baas te worden. Kwestie van uitproberen.
Pyon Geplaatst: 12 november 2014 Auteur Geplaatst: 12 november 2014 @Christaaa Hahaha Ik was ook behoorlijk verbaasd De eerste dag ging het heel goed en waren ze super lief samen.. maar kennelijk zoeken ze elkaar voornamelijk op in tijden van steun gezien de eerste dag natuurlijk alles spannend is voor ze (al maakte ze wel al een binky etc).. gekke dames Vraag me af hoe dat 2 maanden in de opvang is goed gegaan gezien ze toen in een veel kleinere ruimte zaten. Zo lastig, je wilt graag goed doen maar tis altijd maar de vraag of je het juiste doet..
Pyon Geplaatst: 21 november 2014 Auteur Geplaatst: 21 november 2014 Sterilisatie is goed gegaan eergister. Was behoorlijk zenuwachtig. Rikka bleef na de operatie wel een lage temperatuur houden waardoor ze wat langer bij de da moest blijven. In de avond heb ik haar opgehaald en een lekker warm plekje (met kruik) gegeven. Ze eet en drinkt alweer goed, rent door het huis en nog geen dominatie tegen Yui te zien gelukkig Alleen de pijnstillers vindt ze uiteraard niet leuk om te krijgen.Yui is meegeweest trouwens (ter ondersteuning) en ook dat is goed gegaan gelukkig.Opgelucht
Rian Geplaatst: 21 november 2014 Geplaatst: 21 november 2014 Ik zou ook zeggen tegelijk laten helpen. Hebben wij hier ook gedaan met 2 voedsters en dat verliep prima. Ze begonnen tegelijk met eten en voelden zich beiden vast even belabberd, waardoor ze elkaar lekker met rust lieten, maar toch fijn samen waren. Ik heb zelf een beetje het gevoel dat de niet geholpen voedster juist bijzonder irritant en aanwezig kan zijn voor de geopereerde dame, terwijl die juist behoefte heeft aan rust. Want juist twee voedsters kunnen enorm bitchen naar elkaar, is mijn ervaring. Ik lees trouwens pas na mijn reactie dat je alweer terug bent en dat het goed gegaan is. Fijn! Beterschap verder. Ik laat mijn ervaring toch staan, altijd handig voor anderen die twijfelen om nog te lezen.
Aanbevolen berichten