Ga naar inhoud

Geen konijnen meer


plotiemoos

Aanbevolen berichten

Ik kom hier niet vaak, maar wil nu toch even mijn hart luchten.


 


 


iets minder als een jaar geleden heb ik twee konijnen uit de opvang gehaald. 


mannetje gecastreerd en waarschijnlijk te vroeg terug gezet bij het vrouwtje. Gevolg, een nestje.... Oh wat baalde ik, ik wilde geen nestje. Maar ja, een andere optie is er ook niet, dus het nestje groot laten worden


 


Wat een schatjes waren het. eentje is herplaatst, toen had ik mama, papa, twee dochters en een zoon.


En ineens was de kleinste (dochter) van het stel dood. (3 maand oud)


Nu zijn we 3 maanden verder, en in twee weken heb ik nu alleen nog zoon. De rest is allemaal overleden.... eerst papa, een week later mama, en eer een week later andere dochter.


 


Allemaal huppelden ze vrolijk rond, en de volgende dag lag er 1 dood in hok.  BIj allemaal zo gegaan.


 


HEt is geen myxo, dat is een feit.


 


Nu heb ik alleen nog zoon. Ik wil hem naar de opvang brengen, maar eerst nog 3 weken bij mij houden, om te kijken of hij het wel overleefd.... Ik wil geen ziek konijn wegbrengen.


 


Mijn hart breekt, Ik merk aan alles dat hij zich eenzaam voelt, maar wegbrengen kan ik nog niet, straks is het wel een besmettelijke ziekte.


 


Toch wil ik geen nieuwe konijnen meer, in 3 maand tijd van 6 naar 1 konijn doet me teveel pijn.


 


Sorry, ik meost mijn verhaal kwijt, ik weet niet wat ik hier mee wil, maar ik voel me gewoon beroerd hierdoor.


 


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je op de overleden konijnen geen autopsie doen? Of met de zoon naar de dierenarts voor een check up?


Als er bij mij 4 konijnen sterven zou ik toch graag weten aan wat, zeker als het zo ineens is..


Het konijntje dat je hebt weggedaan leeft wel nog?


 


Bah ik snap dat je er niet goed van bent, maar weten wat het is zou me wel helpen te verwerken in zo'n geval.


Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval het overgebleven konijn maar even uit zijn verblijf halen lijkt me en even een ander onderkomen geven voor de zekerheid?

Waren de konijnen wel geënt? Geen idee wat het geweest kan zijn maar ik zou zelf ook even het voer goed checken, niks in het hooi etc wat het geweest kan zijn?

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffff dit gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten.

Pas geleden was hier nog iemand waarvan de hele groep in een keer dood ging.

Zou inderdaad voer en hooi vervangen. Als het kan ook de plek.

Toen bij mij een paar jaar geleden snel achter elkaar een aantal konijnen dood gingen was ik net als mij ook zo verdrietig en wilde ik geen konijnen meer.

Nu 2 jaar later heb ik weer 6 konijnen.

Je verdriet is nu te heftig maar als je een konijnenhart heb mis je ze ook wel weer.

Ik leef dan ook echt met je mee hele dikke knuffels en heel veel sterkte Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies van je konijnen. Ik heb dit jaar ook vier konijnen begraven, alleen niet zo snel achter elkaar en daarvan weet ik de doodsoorzaken. Lijkt me vreselijk als je dat niet weet. Het zou VHS kunnen zijn geweest, ik neem aan dat je daaraan denkt omdat je het laatste konijn nog even houdt. Ik weet heel weinig over VHS maar wel dat het heel dodelijk is. Nou ik hoop voor je dat het laatste konijn dit overleeft, heel erg sneu voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig zeg! Vraag me ook af of dit VHS is geweest anders is het een heel raar verhaal. Moet er niet aan denken! Er was hier laatst ook iemand inderdaad die dit ook had en haar konijnen waren allemaal ingeënt. Hopelijk is dit niet zo mysterieus want het is al akelig genoeg. Heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer en hooi en stro is gechecked, Ik heb echt geen flauw idee. Maar verrot is het wel.

at mij nu eigenlijk het meest aan het hart gaat is grijsje, die zit nu alleen in zijn hok, terwijl hij niet beter weet dan allemaal maatjes om zich heen te hebben. Het doet me zo'n pijn.

 

Ik wil gewoon zeker weten dat het geen besmettelijke ziekte is, en grijsje is nu anderhalve week alleen. 

Ik verwen hem nu wel extra.... Hij krijgt lekkere groentes, hij is aan alles gewend wat hij mag hebben, eigenlijk waren al mijn konijnen best wel verwent, hihi.

 

ach, nog 1 maand, dan gaat hij naar de opvang, met de hele voorraad hooit stro en voer bij. 
Ik heb maar 10 kilo voer liggen, 1 nieuwe baal stro en hooi, gedroogde kruiden, maisbladeren etc......

 

Ik heb een moestuin, je wil niet weten wat ze allemaal kregen, hihi. Ik zette speciaal voor de konijnen mais in de tuin. De kolven gaf ik weg en de rest was voor hun....

Helaas kan ik hem niet naar binnen halen voor de gezelligheid, dan heeft hij vier honden als gezelschap die graag kennis met hem willen maken, alleen is die kennismaking eenmalig..... en de honden een gevulde buik as ze het hok weten open te breken.. Dus die stress kan ik grijsje niet aan doen.

 

Ja, het blijft een verrot gevoel geven, en naar verwachting heb ik over een paar jaar wel weer konijnen, maar nu voorlopig even niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dit topic al gelezen: http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/76024-groep-konijnen-plotseling-dood/

Lijkt dat op jouw verhaal? Ben je ook naar de dierenarts geweest? Wat bedoel je met dat het voer 'gecheckt' is?

Ik vind het echt heel akelig te lezen dat 2 mensen in 1 maand tijd een groep konijnen zomaar verliezen zonder te weten wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde van verblijf wisselen ook niet perse voor de gezelligheid maar wie weet hadden de anderen iets besmettelijks en dan zit Grijsje nu nog in hetzelfde verblijf. Dat meer, ik zou hem zelf uit voorzorg ergens anders plaatsen. Hopen dat Grijsje dit nare avontuur overleefd en straks ergens een fijne plek krijgt met een vriendinnetje. Erg naar om zo je hele groep te verliezen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .