Ga naar inhoud

Konijn eet slecht


Kimmiekimmert

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb toch wel een dringend vraagje, aangezien ik me een beetje zorgen maak over mijn konijn. Sinds eergisteren ochtend laat hij steeds vaker zijn voer liggen. Hij eet amper zijn brokjes nog, terwijl hij normaal gesproken meteen gulzig begint te eten als ik hem zijn voor gaf. Nu is het wel zo dat hij gewoon zijn hooi eet en snoepjes gaan er ook nog in, maar zijn voer (selective konijnenvoer) wilt hij niet eten. Het is een niet gecastreerde man die iets ouder is dan een halfjaar nu. ( 27,5 week. ) Verder is hij nog gewoon actief, zoals altijd. 

Moet ik mij nu zorgen maken? 
 

Groetjes Kim. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen.... ik zeg niet dat het zo is, maar de kans is er dat hij misschien problemen met zijn tanden heeft. Maar daarvoor zal je even langs de dierenarts moeten gaan. Dat is vanaf hier niet te zeggen.

 

Zijn de keutels nog wel goed van formaat?

 

Ja, deze zijn nog van goed formaat. 

Bedankt voor de tips, ik was inderdaad van plan om een afspraak te maken bij de dierenarts. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerlijk gezegd heb ik dit wel vaker bij ongecastreerde rammen gezien en zeker als ze echt van die hormoonbommetjes zijn. Hoe noemen ze dat, luddevede. Dat ze geil zijn en er niks mee kunnen zeg maar.

Maar goed, bij konijnen is het geen overbodige luxe om over alert te zijn. Ik ben het zeker met de rest eens, als je het niet vertrouwd, even naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .