Nynie Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Hallo Iedereen, Nadat ik mij zojuist heb voorgesteld, wil ik graag met de deur in huis vallen (A) Onze nijn deed vanmorgen heel gek, ze was gedesoriënteerd, viel steeds om, haar achterpoot stond scheef en was nee-schuddend aan het rondjes draaien. Ik kon ook geen contact met haar maken. Dit was de eerste keer om iets met haar mee te maken en ben daar best van geschrokken. Nadat ze weer was bijgekomen, was ze nog wel wat onrustig maar ze gaf haar wel weer over aan mij om te worden geaaid. Nu houd ik haar steeds in de gaten. Ze is nu weer normaal zoals ze altijd is, eet en drinkt en is weer blij. In de eerst instantie dacht ik een hersenbloeding en keek ik in haar oren maar die zagen er schoon uit. Ze krabt ook niet aan haar oren. Ze zit alleen aan haar oren om ze schoon te maken. Zou het dan toch een epileptische aanval zijn geweest? Nynie is nu ongeveer 2 jaar oud.
Sonja1990 Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Hier een filmpje van een konijn met een aanval:https://www.youtube.com/watch?v=wwDjGGa1sNM
Zomer88 Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 ermee naar de dierenarts lijkt me?!!?!?!
Zonnebloem Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Klinkt of het EC zou kunnen zijn. Ik heb geen ervaring met EC maar ik weet wel dat je dan het best zo snel mogelijk met medicatie kunt beginnen. Beterschap iig.
Sonja1990 Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Vandaar dat ik het filmpje even postte ter vergelijking. Omdat EC soms weleens verward wordt met een epileptische aanval.
Nynie Geplaatst: 9 november 2014 Auteur Geplaatst: 9 november 2014 Hoe gaat zo'n onderzoek naar EC dan in zijn werk? Het is nu alsof er niets aan de hand is met Nynie.
konijnenlovertje Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 ik heb geen ervaring met EC en ken ook niet zo veel van ziektes, maar denk dat het dat miss wel zou kunnen zijn maar weet het echt niet zeker, ik denk dat je misschien toch maar beter eens naar de DA gaat
Sonja1990 Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Even langs de dierenarts en die kan je helpen met EC behandelen mits je een konijnkundige dierenarts hebt. EC is een parasiet en onderzoek daarnaar is eigenlijk vrij ingewikkeld omdat gezonde konijnen het ook met zich mee kunnen dragen. Meestal wordt er een panacur-kuurtje voorgeschreven om de parasiet aan te pakken.
Ikka Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Ik zou zeker zsm naar de dierenarts gaan. Het kan epilepsie zijn, maar ook ec en dan is het belangrijk dat er zo snel mogelijk een behandeling gestart wordtMijn dame had ook aanvallen die op epilepsie leken. Na een aanval leek er niks meer aan de hand. Dit heeft ze 2 of 3 keer gehad. En ineens ging het helemaal mis en bleken de aanvallen door ec te komen. Ze kon ineens niks meer.Helaas is Ec niet te ontdekken met bloedonderzoek oid. Er wordt wel eens bloedonderzoek gedaan, maar dat blijkt niet geheel betrouwbaar (zo vertelde mijn da het tenminste). Bij verdenking van ec krijg je meestal panacur (of fenbendrops).Als je naar een da gaat kijk dan even in de lijst met konijnkundige dierenartsen. Niet elke dierenarts weet veel van konijnen.
Aanbevolen berichten