bennie Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Met Bennie gaat het gelukkig na een hoop met hem gedokterd de eeste weken goed.Gelukkig toch geen myx , en hij is door de kat gekrabt bij zijn oog en dat is ook heel mooi hersteld. Alleen heeft hij eigenlijk sinds het begin last van jeuk.Zit als ie niet slaapt of eet veel te krabben aan zijn vacht en veel likken en bijten. Heb hem al regelmatig nagekeken. wij hebben ook hond en kat en die krijgen elke maand pipet. Bij bennie kon ik geen vlo vinden, maar ook moeilijk te zoeken met een dichte vacht en hij blijft geen sec stil zitten.Nu zag ik vanmorgen wel op zijn rug op een paar plekken hele kleine witte schilfertjes, echt mini. op zijn vacht zitten.Zie geen kalen plekken ofzo.Hij eet prima en word steeds levendiger.Nu heb ik dat van die jeuk ook toen aangegeven bij de da. die vond dat dat op het moment niet zo belangrijk was.Wil hem nu ook het liefst niet weer naar de da slapen aangezien ie nu net weer wat vertrouwder met ons begint te wordem. Als ik google op konijn en jeuk lees ik overal over vlooien, huidmijt en vachtmijt. dit word eigenlijk bij elke da bestrijd met strongold.Zou ik dit gewoon kunnen geven, las dat ik dan pipet voor kat nodig heb tot 4 kg.Bennie was vanmorgen 3.1Hebben jullie ervaring hiermee? groet baasje van bennie
Sonja1990 Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Ik gebruik ook stronghold bij mijtproblemen. Toevallig van de week online besteld. Ik heb de kitten pipet (roze verpakking)
Rian Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Sonja geeft het al aan, de kitten pipet. Stronghold is veilig voor konijnen. Wel opletten dat je koppels even een aantal uren uitelkaar zet zodat de een het spul niet bij de ander weg kan likken.
Christaaa Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Even bellen met de dierenarts? Dan kun je in elk geval even horen of de dosering goed is.
Rian Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 De pipet voor kittens is de juiste dosering. Ik zou het hier anders niet plaatsen. Eigen ervaring. 1
bennie Geplaatst: 9 november 2014 Auteur Geplaatst: 9 november 2014 Bedankt voor jullie reacties, zal idd de ass even opbellen of ik zo een pipet morgen kan ophalen, maar moet ie ook nog de kitten pipet als ie dus 3 kg weegt? zag namelijk overal dat ik de volwassen kat tot 4 kg nodig heb.Maar zal het nog navragen bij da. Wat zijn jullie ervaringen met stronghold pipet? werkt het snel?zou de jeuk dan ook vanzelf weggaan?Vind het zo zielig als ie zo veel zit te krabben en bijten
Sonja1990 Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Ik heb goede ervaringen met stronghold. Aangezien mijn dierenarts het niet in het assortiment heeft bestel ik het dus online.Ik heb het ook altijd in huis voor het geval dat
Rian Geplaatst: 11 november 2014 Geplaatst: 11 november 2014 Om nog even terug te komen op de opmerking van Christa, ik denk dat zij vooral ook bedoeld dat het nooit verkeerd is om je konijn ook even aan de DA te laten zien. Straks is het iets heel anders en dan kan Stronghold bijzonder pijnlijk aanvoelen op een geirriteerde of open huid! 1
Aanbevolen berichten