Melisa Leuk Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Hallo, k wil graag dat jullie direct antwoordenDus ik he net vandaag de ogen van mijn konijn raar gezienHaar ogen waren opgezwommen, vacht was er af,ogen dichtIk denk een oogonsteking...Ik ga pas vrijdag gaan naar dierenarts...Kan er iets gebeure'? Dood?En hoe is dat voorkomen??
Lienappelsien Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Vervelend. Maar wat verwacht je nu van ons? Is je konijn ingeënt? Het is aan beide ogen?Het enige wat je kan doen is de dierenarts bellen. Dat kan niet tot vrijdag wachten!Hoe voorkomen dat je konijn er dood aan gaat? Naar de dierenarts gaan. Beterschap voor je konijn.
Anjo Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Het enige wat je gaat horen is zo snel mogelijk een dierenarts bezoeken en niet afwachten in het belang van je konijn.Erger voorkomen kan in veel gevallen door op tijd te handelen en als je zelf niet kan iemand anders met je konijn laten gaan. Succes.
Melisa Leuk Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Danku en nee niet gieent en allebij ogen we gaan nu afspraak maken
PiSaFloJo Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Hopelijk kun je zo snel mogelijk terecht, want zo te horen is je nijn er erg aan toe
Zomer88 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 zeker niet wachten tot vrijdag! dat is ook echt niet nodig.. voor spoedzaken heb je zelfs een 24 uur per dag dienst. maar bij een normale dierenarts moet je ook gewoon morgen direct terecht kunnen. toen jij je onderwerp opende had je nog langs kunnen gaan als je de ernst uit legde. kun je nu niks meer aan doen maar ik bedoel alleen uit te leggen dat iets ergs geen uitstel kan hebben, ook niet bij een DA.
Melisa Leuk Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Ik heb een afspraak gemaakt morgen dusma k ben bang dat die dan dood gaat want ik heb da vandaag pas egt gemerkt vorige keer.was het er.ook nog
Melisa Leuk Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Hallo,Ik heb afspraak bij de dierenarts voor morgenMijn konijn heeft oogonstekingEn k heb het vandaag egt gemerktMaar het was er vorige week ook nog denk ikMaar ik ben bang als ze dan morgen dood is omdat het mss te laat is..Sommige zeggen dat het prik na 1 week gaat beginnen met het goed te doen..Mijn vraag is Hoe kun je zien dat je konijn dood gaat aan het gedrag?Gaat een konijn dood door oogonsteking?
StamperPluis Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik dacht in je andere topic te lezen dat je je konijn wil laten inslapen, maar begrijp ik nu goed dat je voor een behandeling van een ontstoken oog ga?Is je konijn nog levendig en eet en drinkt het nog? Ik kan je konijn vanaf hier niet beoordelen, maar een konijn gaat niet direct dood van een oogontsteking. Het moet uiteraard wel zo snel mogelijk behandeld worden anders loop je de kans dat het oog verloren gaat.
Sonja1990 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Volgens mij bedoeld ze een spuit tegen Myxomatose? Alleen als het diertje inderdaad myxomatose heeft wordt het sterk af te raden om ze snel in te enten omdat het dan alleen maar averechts werkt
Zonnebloem Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik neem aan dat je myxomatose bedoelt. Dat is een hele dodelijke ziekte voor konijnen. Als je je konijnen niet inent en ze krijgen myxomatose, gaan ze meestal dood. Bijna altijd eigenlijk.Aan een oogontsteking alleen gaan ze niet dood natuurlijk, maar oogontsteking kan wel een symptoom zijn van myxomatose. De dierenarts kan alleen myxomatose vaststellen op basis van de symptomen. De incubatietijd van myxomatose is een paar dagen tot 2 weken. Dus na die tijd, worden ze heel ziek en sterven ze vrij snel.Maar het is dus niet te testen. Ze krijgen hele hoge koorts bij myx en stoppen met eten. Je dierenarts kan je konijn wel onderzoeken en een betere inschatting maken of het myx is. Ik weet niet wat je precies bedoelt met of je aan een konijn kunt merken dat hij stervende is maar benauwdheid is bv een slecht teken en apatisch zijn (slap en bewegingsloos) ook. Van hoge koorts kunnen ze stuipen krijgen. Ik hoop maar dat je konijn daar geen last van heeft. Beterschap iig.
Sanne1993 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik voeg dit topic even samen met het andere topic dat je hebt geopend, omdat je dezelfde vraag stelt.
Melisa Leuk Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Het konijn is levend,eet veel, loopt veel, eet veel grasDus ik ga morgen naar de dierenarts.Omdat ik mijn konijn weer goed wil makenZij heeft gezwolle ogen,aan de rand is er geen haar, ogen gaan niet open en rond het oog is het roodMaar als ik nou zalf koop gaat het mss lang durenEn als k oogdruppels ga doen gaat het nietDus ik wil graag een prik laten doen dat het oogonsteking weg gaatGaat da????Ik ben bang dat mijn konijn door dat dood gaat
Sonja1990 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik zou morgen gewoon het advies van de dierenarts afwachten. Je kan nu wel allerlei dingen gaan bedenken maar je dierenarts zal een behandelplan maken voor je konijn afhankelijk van de diagnose die hij stelt.
Christaaa Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Ik voeg dit topic even samen met het andere topic dat je hebt geopend, omdat je dezelfde vraag stelt.En als je dan toch bezig bent, kan het misschien naar gezondheid? Ik snap niet helemaal wat er staat, maar naar de dierenarts morgen lijkt mij een goed idee.
Melisa Leuk Geplaatst: 4 november 2014 Auteur Geplaatst: 4 november 2014 Awel ik ga morgen naar de dierenartsMaar ik denk dat het die virus is...Het ook is denk ik 1 week al zoMaar ze eet veel en is niet slapEn k heb het vandaag ondtektEn was heel verdrietigIk ben bang dat ze morgen dood gaat ofzoWat zou de dierenarts doen ???
Sanne1993 Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Dankjewel Christa, goed opgelet haha Als je het vandaag pas hebt ontdekt zal het toch niet zo zijn dat ze er al een week mee rondloopt? Wat de dierenarts gaat doen hangt af van de diagnose.
Anjo Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Het andere topic bij algemeen is niet met deze samengevoegd toch? Ik weet niet of dat de bedoeling was of dat weer een ander topic is maar het gaat allemaal over hetzelfde, topic heet 'spuit geld'. Misschien ook maar even hier bijvoegen voor de duidelijkheid.
Aanbevolen berichten