Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Duidelijke uitleg Aniek. Ik snap niet dat de dierenarts dat niet weet dan? Om de 2 weken vind ik een heel lange tussenpauze.

Lonja; dus als het de bedoeling is dat de cocciden echt weg zijn na behandeling, is het misschien toch best Noedels ook meteen te helpen, aangezien ze anders via haar uitwerpselen misschien weer op Pim terecht komen.

Haha moeilijk zeg, ik ga zo meteen de opvang nog is bellen (nam gisteren niet op) en horen wat zij aanraadt.

Oh het kan ook 0,7ml zijn ja, het was zo spuitje met de breedte van een potlood en dat halfvol ongeveer. Ik was te lui om te gaan kijken :-)

Geplaatst:

Dan zal het wel 0.7 ml zijn, in een spuitje van 2 ml :D

Misschien heeft Noedels wel helemaal geen cocciden dus dan kan dat niet. Misschien ook wel. Daarvoor zul je toch de ontlasting weg moeten brengen ;)

Geplaatst:

Brillendoosjesgist komt heel vaak voor in konijnenontlasting en is normaal bij konijnen, maar ik ga er vanuit dat de meeste dierenartsen dat nu niet meer verwarren, zeker niet als zelf gekeken hebben ipv assistent/stagiair (wat nog wel is gebeurd).

En gezien de symptomen ga ik er helemaal vanuit natuurlijk :)

0,7ml is wel normaal en tjah hokgenoten zou ik persoonlijk altijd mee behandelen. 

Geplaatst:

Maar toch maar in kleine hoeveelheden? Ik heb hier maar 1 of 2 keer een verhaal gelezen van konijnen met veel te veel Brillendoosjesgist die er ziek door waren.

Geplaatst:

Mwoah soms zie je er gerust een stuk of 10 a 20 op een beeld. Die zijn er overigens niet ziek van. 

Ik heb zelf een microscoop en onderzoek regelmatig steekproefgewijs de ontlasting, vandaar.

Zal wel is wat fotootjes er van maken :)

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .