Sonja1990 Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 De eurologist is te bestellen bij huisdierendokter.nl en dan de 300 mg tabletjes.
StamperPluis Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 Inderdaad te bestellen bij huisdierendokter.nl. Ik ben vaak met mijn nijnen naar de dierenarts gemoeten omdat de blaas dan weer vol zat met blaaszand, en dan moest de boel weer gespoeld worden. Konijn niet blij, maar mijn bankrekening ook niet. Ben toen toch maar de chinese kruiden gaan proberen en vanaf toen geen last meer gehad van blaaszand. Helaas zijn deze dames inmiddels overleden, maar mocht ik weer een konijn hebben die gevoelig is voor blaaszand dan gaat hij/zij direct aan de Eurologist, Heb ook al andere kruiden voor andere problemen gebruikt en ook die bevielen me prima.
Domino Geplaatst: 28 oktober 2014 Geplaatst: 28 oktober 2014 De eurologist is te bestellen bij huisdierendokter.nl en dan de 300 mg tabletjes.ik ben verbaasd! Ik zit ook met een konijn met teveel gruis in zijn blaas. Niks hielp qua dieet. Tymothy hooi,vetcare voeding speciaal voor konijnen met blaasproblemen.... maar het haalde weinig uit. Ik ga deze eens proberen! Hoeveel moet ik geven voor een konijn van 3,5 a 4 kilo?
StamperPluis Geplaatst: 29 oktober 2014 Geplaatst: 29 oktober 2014 Als ik bij de dosering kijkt staat er geen gewichtsaanduiding. Voor honden en katten is deze er wel, maar voor cavia's, ratten en konijnen wordt geadviseerd om voor de eerste 10 dagen 2x daags 2 tabletten van 300 mg te geven, daarna 2x daags 1 tablet.
Sonja1990 Geplaatst: 29 oktober 2014 Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik geef er nog 2 per dag omdat er erg veel uitkomt. Voordeel is wel dat Jelle ze uit mijn hand pakt alsof het snoepjes zijn
StamperPluis Geplaatst: 29 oktober 2014 Geplaatst: 29 oktober 2014 Ik heb mijn nijnen toen ook nog 2 per dag gegeven als een vorm van onderhoudsdosis. En inderdaad, hier aten ze de tabletten ook uit mijn hand. Was wel heel makkelijk.
Domino Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Hey Oh... ook niet als je het nat maakt? Want de konijnen eten 3x zoveel hooi! ongelovelijk! ja inderdaad ze heeft blaaszand. .oh. waar koop je dat? kan je dat? Ze zeiden dat het kan komen door haar zwakke weerstand toen want gisteren en vandaag was ze totaal niet aan het niezen of snotteren! Nee ze zeiden ook dat ik dus nu eerst star een spider moest verplaatsen. mocht de snot terug komen dan moet ik een afspraak maken. ik moest ze uit de tocht uit de zon en niet vlak voor de verwarming. heb het gedaan ze zijn wel rustigeren in eens! Djohn? Hoe gaat het nu met je konijnen? Na aanleiding van je topic ben ik begonnen met de Eurogolist. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Hoe is het nu met niezen? Is dat al minder aan het worden ondertussen?
Djohn Geplaatst: 6 november 2014 Auteur Geplaatst: 6 november 2014 Djohn? Hoe gaat het nu met je konijnen? Na aanleiding van je topic ben ik begonnen met de Eurogolist. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Hoe is het nu met niezen? Is dat al minder aan het worden ondertussen? hey! Ja het gaat nu wel veel beter ze eten het hooi nu gewassen in warm water ( veel fijner voor hun ze eten in eens 4 a 5 grote handen hooi per dag! En er is voor mij veel minder stof te bekennen in huis! Star niest amper tot niet meer! Ik geef ze een half handje HFST nu en een een beetje groenten. ik ga ook nu beginnen met de eurogolist ik heb het vandaag besteld. ben beniewd naar het resultaat
Djohn Geplaatst: 8 november 2014 Auteur Geplaatst: 8 november 2014 Ik geef er nog 2 per dag omdat er erg veel uitkomt. Voordeel is wel dat Jelle ze uit mijn hand pakt alsof het snoepjes zijn Hey ik ben er sinds vandaag ook begonnen het is echt supersnel ik bestelde het donderdag avond en nu zaterdag middag was het binnen! Star nam het ook als snoepjes uit mijn hand wat erg fijn is
Djohn Geplaatst: 25 juni 2015 Auteur Geplaatst: 25 juni 2015 Update: star nieste eerst alleen al een maand of 2 geen snot soms een druppel vocht maar dat maakte niet uit zei de dierenarts. Vandaag was ik wat zag iets op der neus het leek op snot! Ik gaf der nieuw hooi was best stoffig dus ze moest niezen ik hield der poten vast zodat ze het niet kon schoonmaken als resultaat deze foto:http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/24142530110620150625_113415.jpghet ziet eruit als snot en het is erg dik slijmerig.... of heb ik het mis? Heb gelezen snot ook een long ontsteking kan worden... Hoe verhelp ik dat orale antibiotica help niets weet ik. Ik denk dat ik het via de nek moet toedienen.... Ik ging al volgende week met de auto naar dierenarts Wilhelminapark Utrecht maar dit is wel belangrijke informatie! Vraagje kunnen konijnen een stof allergie hebben Zoja Hoe verhelp je dit? Kunnen konijnen allergische zijn voor hooi Zoja wat doe je er tegen Uiteraard zou ik alle vragen ook stellen aan die dierenartsen daar. Als dit niet helpt hierna ga ik in dit probleem geen geld meer stoppen heb zeker al 250 euro aan snot besteed! Dus ik vind dat ik het alles heb gedaan na de dierenarts aankomende donderdag om der beter te maken! Wat vinden jullie?
*MiCheLle* Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Update: star nieste eerst alleen al een maand of 2 geen snot soms een druppel vocht maar dat maakte niet uit zei de dierenarts. Vandaag was ik wat zag iets op der neus het leek op snot! Ik gaf der nieuw hooi was best stoffig dus ze moest niezen ik hield der poten vast zodat ze het niet kon schoonmaken als resultaat deze foto:http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/24142530110620150625_113415.jpghet ziet eruit als snot en het is erg dik slijmerig.... of heb ik het mis?Moeilijk te zeggen,het ziet er iig niet uit als "normaal".Het is ook niet normaal als een konijn dit op d'r neus heeft lijkt me.Heb gelezen snot ook een long ontsteking kan worden... Hoe verhelp ik dat orale antibiotica help niets weet ik. Ik denk dat ik het via de nek moet toedienen....Sorry dat weet ik ook niet.Ik ging al volgende week met de auto naar dierenarts Wilhelminapark Utrecht maar dit is wel belangrijke informatie!Daar ben je echt in hele goede handen,je mag ze ook altijd mailen en ik kreeg ook altijd antwoord van terug.Misschien kun je ze alvast op voorhand deze foto mailen met je vraag?Of bellen?Vraagje kunnen konijnen een stof allergie hebben Zoja Hoe verhelp je dit?Alles kan natuuurlijk.Je zou als bodembedekking Aubiose of Hemerade kunnen gebruiken dat is stofvrij.Kunnen konijnen allergische zijn voor hooi Zoja wat doe je er tegenGeen idee,misschien overstappen op Luzerne?Ik ken meerdere mensen die nooit hooi voeren maar altijd luzerne.Ik voer het zelf voor erbij als extraatje,ik koop het hier in de webshop dat is mooi spul.Dan niet de mixen maar gewoon de luzerne met niks erdoor heen.Maar ivm de blaasproblemen zou ik dit ook even navragen bij Wilhelminapark of het mag.Uiteraard zou ik alle vragen ook stellen aan die dierenartsen daar.Als dit niet helpt hierna ga ik in dit probleem geen geld meer stoppen heb zeker al 250 euro aan snot besteed! Dus ik vind dat ik het alles heb gedaan na de dierenarts aankomende donderdag om der beter te maken! Wat vinden jullie?Misschien is het simpel te verhelpen met een kuurtje wat niet zo duur is.Daar zal ik dan voor duimen.
Gast Geplaatst: 25 juni 2015 Geplaatst: 25 juni 2015 Luzerne bevat best wat calcium dus als er blaasproblemen zijn zou ik dit niet geven. Als je het overigens vaker geeft (zoals ik dus bijv) heb je grote zakken bij de boerenbond voor €12
*MiCheLle* Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Als je het overigens vaker geeft (zoals ik dus bijv) heb je grote zakken bij de boerenbond voor €12 Bedankt voor de tip ik ga er eens naar kijken.
Djohn Geplaatst: 28 juni 2015 Auteur Geplaatst: 28 juni 2015 @ michelie en @ neegewoonniet dankjewel voor je reactie! Nee ik doe dat maar niet inderdaad vanwege blaasprobleempjes.
Aanbevolen berichten