Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat erg, sterkte met het verlies. Daar doe je niks aan bij een konijn idd, bij andere dieren is het ook een hele slechte prognose. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een konijn dit had trouwens. Maar de darmwerking bij konijnen gaat zo snel, dat kunnen ze niet overleven. Het is een schrale troost maar je had niks kunnen doen om haar te redden en je hebt prima gehandeld idd.

Ik vraag me ook af hoe een konijn aan zoiets komt maar ik denk eigenlijk niet dat het door een te groot voorwerp kwam, konijnen malen alles fijn en hebben maar een heel klein mondje. Darmperforaties kunnen verschillende oorzaken hebben, het is lastig te zeggen welke het is. Een darmontsteking zou kunnen maar ook een gedraaide darm en nog veel meer. Een sectie laat ik nooit doen bij konijnen, daar komt te vaak heel weinig uit namelijk.

Maar zo te horen, heeft ze niet erg veel geleden want ze hopte nog rond. Dat doen ze niet als ze veel pijn hebben. Maar ja, de dood is altijd vreselijk. Sterkte iig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .