Pascale1987 Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Moet even mijn ei kwijt over onze kleine Daisy: Daisy is gister bij de DA geweest om haar tanden te laten slijpen, zowel de voortanden als haar kiezen.Ze moest onder narcose en naderhand kreeg ze medicijnen voor der darmen en pijnstilling.Pijnstillers moet ik 2x per dag geven voor de komende 7 dagen. Gister toen wij haar ophaalden advieseerden ze om haar even binnen te laten omdat ze moeite had om haar temp goed te houden, Dus een kooi voor haar en haar mannetje geregeld en binnen gezet. Vandaag heb ik haar getempt en haar temp is nog te laag, 37.5.Dus de DA gebeld en overlegt wat te doen. Heb nu dus stro bij ze neergelegt en als dat niet werkt moet ik toch een kruik gana gebruiken. Dat laatste doe ik liever niet aangezien ze wel weer naar buiten moet. Nu hebben we 1 geluk: het wordt van het weekend weer warm dus dat scheeld.Verder eet en drinkt ze goed. Ze eet netjes haar bakje leeg ( nu ik goed moet opletten of ze eet krijgen ze ieder een bakje) en zie haar geregeld aan het hooi knabbalen. Gister maar gelijk lekker kruiden hooi gehaald om ze te verwennen. En ik voel me een beetje schuldig over het feit dat ik haar niet eerder heb laten helpen. Ik wist dat ze een x moest maar zolang ze goed at ging het goed. Gister werd ze gewogen en ze was al afgevallen. Pffff dan voel je je rot.Ik heb er elke x bijgestaan als ze ging eten en er was me niets opgevallen.Nu weet ik dat ze een prooidier is en ze zal dus niet gauw laten merken als er wat is, maar toch. Nu maar hopen dat het stro wil helpen en dat ze snel weer warm word. Hebben jullie nog tips ?
Deeskuh88 Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Moet steeds even schakelen als ik mijn naam lees ("Huh?"), haha. Ontopic: Een paar dagen kan niet veel kwaad hoor. De opgebouwde wintervacht breekt echt niet zo snel weer af Als mijn konijnen even ondersteuning nodig hebben bij hun lichaamstemperatuur, werk ik toch met een snugglesafe (de warmtekruik in schijfvorm, speciaal voor konijntjes). Werkt hier perfect. Of een infraroodlamp? Die geeft ook warmte af. Geef ze wel de keuze of ze eronder/erop willen liggen of niet. Vaak hebben ze dat zelf wel goed door En voel je niet schuldig! Als ze goed lijken te eten, is het logisch dat je zoiets kunt missen. Toen ze niet meer at, heb je meteen actie ondernomen. Dat kan toch nooit fout zijn?
belleke Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Een kruik kun je er gerust bij leggen.Voel je niet schuldig helaas kunnen de beestjes niet praten en duidelijk aangeven wat er aan de hand is.Beterschap voor Daisy en een dikke knuffel voor jou Belleke
Pascale1987 Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Dank jullie wel voor de liever reacties. Zogauw ik zag dat ze geen wortel wou eten heb ik gelijk een afsraak gemaakt en verder leek alles goed.Nu maar hopen dat ze snel weer helemaal beter is en ze weer lekker naar buiten kunnen. Ik heb ze nu even in de kattenkamer gedaan ( katten zitten in de woonkamer ) zodat ze even de pootjes kunnen strekken.Ze vinden het wel spannend. Verder is het wel gezellig om ze even binnen te hebben. Mijn dochter geniet er echt van en ze krijgen dan ook veel aandacht en kusjes.Nu ze even loslopen vind ze het gewedlig om te zien en kon ze er nog beter bij. hahah, moet wel zeggen dat ik het geen gezicht vind om 2 konijnen in een hokje te zien. Weet het is nu even niet anders en ze hebben straks buiten weer lekker wat ruimte .maar pfff. Dat mensen hun dieren zo kunnen houden, 24/7 in een hokje. Vind het echt zielig.
Pascale1987 Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Temperatuur was net goed Ik helemaal blij. Stro heeft dus toch geholpen. morgen ochtend stro eruit halen en kijken of het staniel blijft en dan naar buiten!! Kunnen ze de pootjes weer strekken. Voor nu een tijdelijke oplossing voor ze. Vind het niet fijn dat ze in een kooitje zitten. (Hopelijk is de foto te zien, eerste x vis de ipad)Mijn partner vind dit eigen lijk niets, maar hij snapt dat ze wel ruimte nodig hebben en tot morgen kan dit wel.
Pascale1987 Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Oh ja, de katten waren wel even geïnteresseerder in de konijnen. Want ja nu beweegt het meer hahah. Ik blijf erbij dus zal wel goedkomen, Vond het wel een lief gezicht toen ze neus aan neus stonden.
Domino Geplaatst: 15 oktober 2014 Geplaatst: 15 oktober 2014 Wat geef je voor biks aan je konijn? Ik heb destijds ook een konijn gehad die regelmatig haakjes had. Ik ben voor haar toen overgestapt op Trovet. Misschien is dat ook wat voor je? Bij mij hielp het wel dat het minder vaak hoefde, en dat is altijd fijner voor je konijn Ik vind dat je het super hebt gedaan hoor, en wat de anderen ook al zeiden, even binnen is geen probleem plus dat het van het weekend weer warm wordt dus dat komt helemaal goed
Pascale1987 Geplaatst: 15 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2014 Dankje Ze krijgen hfst. Dankje voor de tip. Wat is dat voor brokjes?Ik wist van te voren dat haar gebit wat meer aandacht nodig heeft. Dat had de opvang toen laten weten. Haar voortamden zijn ook amders dan andere konijnen. Doet me goed te lezen dat ze wel even binnen kunnen, dat dat geen problemen geeft met hun vacht.
belleke Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Menig konijn zou hier jaloers op zijn zoveel ruimte.Misschien inderdaad een idee ander voer. Tot nu toe nooit ervaring gehad met haakjes. Hoop dat ze het weekend weer naar buiten toe kunnen. Knuffels Belleke
Lienappelsien Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Ze zitten er goed bij voor tijdelijk. Bij een 'kooitje' denk ik toch aan iets kleiners. Maar beweging zal ook goed voor haar temperatuur en darmen zijn. Gelukkig is ze weer op temperatuur! @Domino is Trovet ook harder dan hfst? SS bijvoorbeeld is natuurlijk een stuk brosser dan hfst.
Pascale1987 Geplaatst: 16 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2014 Haar temp is sinds gisteravond 38.5. Daar zijn we heel blij mee. Net de ren opgeruimd ( moet ff stofzuigen en dweilen), stro eruit en kijken of het dan nog stabiel blijft, en als het straks nog goed is gaan ze naar buiten. Vind het wel leuk voor een x om ze binnen te hebben, maar pff wat zal ik blij zijn als ze weer buiten zijn. Wat een haar komt eraf. Ik heb al 3 harige beesten rondlopen maar Daisy wint het van alle 3 samen.En ook wel fijn als ze weer lekker rustig buiten zijn en lekker kunnen rennen.Maar voor nu krijgen ze lekker wat aaitjes en wat meer aandacht. Merk wel dat Daisy weer de oude is. Net temperaturen ging onder groot protest. Ging gister nog rustig. En net als medicijnen geven. En ook sprong ze zelf op de kooi, dus echt de oude weer. hahaah
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Trovet is keihard, daarom is het voor veel konijnen dé oplossing, zou ik zeker kunnen aanraden.Ik wilde nog even ingaan op iets anders.... het advies van je DA was om pijnstilling te geven, 7 dagen lang, 2 x daags, dit lijkt mij écht enorm lang.Hier veel ervaring met konijnen met haakjes en in praktisch alle gevallen, géén of amper pijnstilling gegeven, hooguit voor de eerste dag omdat het bekkie nog wat gevoelig kan zijn.Als je zegt dat ze een goede temp. heeft en de oude is, zou ik aanraden om even te kijken hoe ze het na vandaag zonder doet.Mocht ze dan weer slechter reageren, zou je natuurlijk altijd weer kunnen geven.Succes en hoop voor je dat het niet al te vaak voor gaat komen.
Pascale1987 Geplaatst: 16 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2014 Ik vind dat idd ook vrij lang. Bij de dierenarts zelf zeiden ze 5 dagen en op het etiketje staat 7 dagen.De reden waarom ze zeiden dat het een paar dagen moet is omdat ze anders bang zijn dat ze stopt met eten. En ze is al best afgevallen dus willen voorkomen dat het nog lager word.
Domino Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 Ik durf niet te zeggen of het superveel harder is dan HFST maar merkte wel dat het een maand langer duurde voordat ik de haakjes weer moest laten verwijderen bij mijn konijn. HFST lusten ze hier echt niet dus krijgen ze maar wat anders 1
Modwain Geplaatst: 16 oktober 2014 Geplaatst: 16 oktober 2014 sinds ik SS gegbruik zijn mijn nijntjes nooit meer voor hun tandjes naar de dierenarts geweest, dit is nu bijna 2 en half jaar. Ok, ze hbben natuurlijk ook een grote hoeveelheid gras/hooi, niet te onderschatten, en af en toe wilgen tenen.
Aanbevolen berichten