Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen we vandaag thuiskwamen en de konijnen eten gingen geven bleef Dino in een hoekje in d'r hok zitten. Normaal gesproken rent ze je nog net niet omver. Zelfs met bakje voor d'r neus at ze niet echt. Ook ging ze steeds liggen maar ook snel weer anders liggen alsof ze niet meer wist hoe ze lekker kon liggen. Wij DA gebeld en konden meteen komen.

Dino heeft daar een injectie gekregen met pijnstilling en iets om haar maag en darmen op gang te helpen.

Verder hebben we nu pijnstilling en maag darm op gang help middel meegekregen en dit moeten we gaan toedienen.

Bij thuiskomst at ze een paar SS brokjes en net een blad witlof. We hebben ook eventueel n spuitje voor dwangvoeding. Hoeveel zou ze gemiddeld moeten eten en vanaf wanneer moet we dwangvoeding gaan geven? Ze is n Franse hangoor van 4 kilo. En er wordt steeds over eten gesproken maar hoe zit dit met drinken? Uit de witlof haalt ze wat vocht natuurlijk maar dit is niet voldoende denk ik dan.

Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft op mijn vragen en misschien nog wat tips om mevrouw aan het eten te krijgen.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Water toedienen kan geen kwaad als ze zelf niet drinkt. Dit helpt denk ik ook de darmen wel om in beweging te blijven en dat het eten wat er nog in zit niet droog en hard wordt. 

Je kent je eigen konijn het beste  als jij denkt dat ze te weinig voeding binnen krijgt kun je haar dwangvoeren. Ik doe dit persoonlijk op gevoel bij mijn eigen konijnen. Zolang ze iets eten dwangvoer ik niet omdat ik altijd het idee heb dat het dan averechts werkt. Maar dat is mijn mening ;) Maar als ze echt niks meer eten dan moet er natuurlijk wel gedwangvoerd worden. 

Is ze toevallig erg in de rui? 

Geplaatst:

Ja ze is behoorlijk in de rui en haar mannelijke vriend nog een stukje erger.. Ik dacht dat ze misschien ergens een haarprop binnen in heeft zitten aangezien ze elkaar behoorlijk veel wassen!

Geplaatst:

Ik zie veel konijnen die deze periode stoppen met eten omdat ze enorm in de rui zijn. 
Hier ook een pleegkonijntje die ik ondersteun met Ciseral en Metocoral om de darmen op gang te houden en iets meer groente voor het vochtgehalte. 
Ook prozyme in het water kan helpen al wordt door sommige aangeraden dit rechtstreeks in de bek te doen zodat je zeker weet dat ze het binnen krijgen. 

Hopelijk knapt ze snel op 

Geplaatst:

Gisteravond laat werd ze weer wat levendiger en begon ze rond te lopen. Toen we buitenkwamen met het bakje groenvoer dat we geven voor we gaan slapen viel ze deze meteen aan zoals vanouds. Ook vanmorgen viel ze d'r biks aan zoals we gewend zijn en ze heeft ook alweer wat hooi gegeten. De medicijnen lijken dus aan te slaan :)

• Vind ik leuk 1
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .