Ga naar inhoud

Knabbel wil alleen nog maar liggen


knaco

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


zoals je aan de titel kan zien wilt mijn konijn Knabbel alleen nog maar liggen, tenminste vandaag dan, gister was het nog gewoon 'goed',   ik zal het even uitleggen.


 


Ik ging vanmiddag bij Knabbel kijken en toen lag hij in zijn 'bovenhok', in zijn wc. hij lag daar languit (gelukkig was de wc schoon ;) ) en zijn huid was  aan het 'trillen', zegmaar steeds samentrekken ofzo, en hij ademde best snel.  ook was zijn neusje een beetje nattig. ik ging hem dus een beetje aaien enzo en toen even later 'stuurde' ik hem naar 'beneden' en toen ging ie weer meteen liggen.  ik liet hem maar doen.


Toen ik een poosje later eten ging geven, lag ie weer languit, snel ademend en met een nattige neus. ik keek even in z'n wc, nog steeds helemaal schoon, nou ja, op 1 inimini plasje na.  toen ik hem een brokje voorhield, at hij het niet op. toen ik daarna een koekje voorhield, at ie het ook niet op.  ik deed z'n voer in z'n bakje, ververste zijn water en legde flink wat hooi rond hem zodat ie helemaal ingebouwd lag.  ik ging weer aaien, z'n oogjes vielen een beetje dicht en dus liet ik hem weer doen, ookal waren zijn ogen dicht, hij ademde nog steeds snel. 


 


nu maak ik me niet echt zo heeeel veel zorgen want dit is al 2x eerder gebeurd en toen was het de dag erna weer helemaal oke. 


maar ik wil toch wel weten hoe het komt en of ik er iets aan kan/moet doen, dus hebben jullie enig idee? 


 


groetjes van Kim en een konijnenlikje van Knabbel en Coco


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat hij dan een gasaanval heeft. Dat kan vanzelf overgaan, maar dan heb je geluk. Over het algemeen is dit heel gevaarlijk voor konijnen. Meer over gasaanvallen kun je op deze site lezen. Ik zou je adviseren om toch een dierenarts te bezoeken als je je konijn zo aantreft, en er niet meer vanuit gaan dat het wel vanzelf over gaat.


Wat krijgt je konijn zoal te eten? Woont hij samen met een ander konijn? Kan hij lekker rondrennen? Dat zijn wel allemaal dingen die meespelen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lusteloos konijn wat alleen maar ligt en niet eet is reden genoeg voor een dierenarts bezoek.

Ik wil je niet bang maken maar ik zou me wel zorgen maken en er vanavond nog heen gaan.

Als je konijn dit vaker heeft zou je eens kunnen nagaan of er iets gevoerd wordt waar hij mogelijk niet goed tegen kan.

Maar dit uiteraard na dat je weet wat er aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zoiets een keer meegemaakt, een gasaanval die vanzelf overging. Maar dan heb je wel heel veel mazzel gehad hoor. Ik temperatuur mijn konijnen zelf (rectaal) en dat konijn had een ondertemperatuur van 36 graden, ik stond dus de transportmand al te zoeken, toen ineens het konijn weer tot leven kwam, ging eten en op temperatuur kwam! Het kan wel maar het komt niet veel voor, dat je dat wel weet. Een gasaanval is heel dodelijk en vaak heel snel ook. Dus neem voortaan geen risico als je je konijn niet kwijt wilt raken.

Je kunt wel zelf medicatie in huis halen om meteen te geven bij een gasaanval maar dat is om de reis naar de dierenarts mee te kunnen overleven. En dan moet je wel weten wat je doet en de medicatie in huis hebben natuurlijk. Vaak als mensen een konijn hebben wat vaak gasaanvallen krijgt, worden ze daar bedreven in, maar je hebt de dierenarts altijd nodig bij een gasaanval. Wat jij hebt meegenmaakt, komt heel weinig voor dus don't push your luck!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .