margreet Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Onze woezel van 3 weekjes is erg ziek.Gisteren was ze nog door het hok heen aan het huppelen,en vanmorgen lag ze helemaal slap en apathisch in haar nestje.Ik heb haar konijnenmelk gegeven in de hoop dat ze wat aansterkte en het leek ook iets beter te gaan ondanks dat ze maar weinig dronk.Maar toen ik haar aan het begin van de avond weer uit haar nestje pakte was ze weer terug bij af.En drinken wil ze ook nauwelijks meer.Het is zo zielig.Ik hab de da gebeld,maar die zei dat er eigenlijk niets aan te doen is omdat ze pas 3 weken is.We moesten blijven doorgaan met konijnenmelk en er het beste van hopen,maar hij gaf haar weinig kans.Moeder Madelief kijkt op het moment ook niet echt meer naar haar om,terwijl haar broer of zus pip het uitstekend doet,en wel de aandacht van moeders krijgt.Heeft iemand misschien nog ideen of tips.ALLES is welkom.Groetjes van een wanhopige Margreet ps.ik heb moeder en de kinders maar voor de zekerheid naar binnen gehaald zodat ze misschien iets meer kans maakt door de warmere omgeving. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
xHann Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 ik weet er niet veel over, kweet alleen dat je uit moet kijken met konijntjes met een buitenvacht in eens naar het warme binnen te halen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jaila Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 hmm.. ik denk ook dat het niet slim is om ze zomeer opeens van koud naar warm te halen (= een te grote overgang qua temperatuur).. daar zijn weleens konijnen aan gestorven:S:$ sorry.. Ik zou hem ook gewoon door blijven voeren met melk, en hopen dat hij later weer bij de moeder gaat drinken. Maar kan de DA niet beter eerst kijken wat het is? ipv zoiets gelijk over de telefoon te zeggen? ik weet het niet:$.. sterkte!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nangel Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 vooral omdat buiten de tempratuur zo wisselend is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 magreet ik heb je nood kreed gehoord ik heb een pb naar je toe gestuurd voor verdere hulp.cindy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
margreet Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2007 Ik heb madelief en pip gelijk weer naar buiten gedaan,maar hou woezel binnen voor verdere verzorging .Ze voelt zo kil aan dat ik haar lekker tegen mij aan houd om haar warm te houden.En straks leg ik haar lekker bij een warme kruik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jaila Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 pff.. erg joh:(.. ik weet echt niet wat het beste is.. hoop zoo dat het goed gaat!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
margreet Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 Woezel heeft gisteravond,vannacht en vanochtend een klein beetje gedronken uit het spuitje.( ongeveer 5 ml. per keer )Ze is nog erg zwak maar het lijkt iets beter te gaan als gisteren.Ik geef haar nu vaker op een dag (en nacht) een voeding omdat ze niet zoveel ineens kan drinken,want daar heeft ze de kracht nog niet voor.Ik weet natuurlijk niet hoe dit verder zal verlopen maar ze is in ieder geval de nacht doorgekomen.Ik blijf gewoon ontzettend mijn best voor haar doen!!!!!!!!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 Naast het feit dat ze de kracht niet heeft zoveel te drinken moet je oppassen dat je haar niet overvoerd, dat maagje heeft ook maar een beperkte grote en je kan je wel bedenken dat dat niet goed gaat als je er te veel in wil stoppen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
margreet Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 Naast het feit dat ze de kracht niet heeft zoveel te drinken moet je oppassen dat je haar niet overvoerd, dat maagje heeft ook maar een beperkte grote en je kan je wel bedenken dat dat niet goed gaat als je er te veel in wil stoppen Ze geeft gelukkig zelf aan als ze vol zit ,want dan slikt ze gewoon niet meer.En het zijn kleine beetjes die ik haar geef. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
margreet Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 Woezel begint weer achteruit te gaan.Ik ben bang dat ze het toch niet gaat redden,of er moet een groot wonder gebeuren.Ze weegt nog maar 90 gram,terwijl ze 3 weken is.En dan te bedenken dat ze er zaterdag nog uitzag als hollands welvaren.Ik snap hier niets van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 jaah heel sneu het enige wat je kan doen is het beste er van hopen he ..veel stertke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 Veel sterkte hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michaela23 Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 veel sterkte hoor. Hopelijk komt het nog allemaal goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
anouk Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 ohhhh wat sneu,heel veel sterkte met woezel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lieke175 Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 Hopelijk knapt kleine Woezel toch nog op! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
margreet Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 mijn lieve woezel is een kwartiertje geleden overleden terwijl ze tegen mij aanlag.Ze was gewoon te ziek.In ieder geval bedankt voor het medeleven . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 O, wat erg! Heel veel sterkte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 heel veel sterkte! Echt heel jammer dat ie het niet gehaald heeft. Maar je hebt wel alles geprobeerd om m te helpen, heel goed van je!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 http://www.bunnybunch.nl/community/de-regenboogbrug/7944-dag-lieve-woezel.html Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten