Ga naar inhoud

help! Ziek konijn


Clover

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de reacties.

ik ben meteen weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. ook al heb je wat andere dingen aan je hoofd: áltijd élk konijn persoonlijk even checken smorgens.

Dan had ik waarschijnlijk zondagochtend al gemerkt dat ze niet zo goed was en dan was ik eerder gaan dwangvoeren en had ze het misschien wel gered.

De dierenarts die dienst had, vertrouw ik gewoon niet. ik ga daar niet graag heen en als ik bedenk dat ze "stomweg" doodgegaan is doordat ze niet gegeten had, had die onkundige DA haar niet kunnen redden. Ze had dan waarschijnlijk antibiotica gekregen, maar daar was ze niet van opgeknapt en alsnog doodgegaan doordat ze niet genoeg gegeten had.

Maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont helaas. Ik krijg haar er niet mee terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.....als ik bedenk dat ze "stomweg" doodgegaan is doordat ze niet gegeten had, had die onkundige DA haar niet kunnen redden. Ze had dan waarschijnlijk antibiotica gekregen.....

....dan had zelfs een onkundige dierenarts iets gegeven tegen gas...........dat is namelijk het allersimpelste...

Maar je hebt gelijk: achteraf......

...al staat dit berichtje ook al vooraf....maar ja...:blink:

Wel heel veel sterkte....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt gelijk: achteraf......

...al staat dit berichtje ook al vooraf....maar ja...:blink:

Ja, daar heb je gelijk in. Dat was een verkeerde inschatting van mij. Helaas...

Maar omdat ze weer in de rondte hupte, had ik het gevoel dat we het ergste gehad hadden en dat ik de ochtend naar de DA kon.

Ik neem het mezelf wel kwalijk. Ik probeer altijd het beste voor mijn dieren en toch maak je fouten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ag wat sneu heel veel sterkte met dit verlies en het verwerken van het vertrek van indy ook er nog bij das allemaal niet niks ..

je weet nu denk ik inelk geval dat je zeker hoe dan ook gewoon naar die onkundige dierenarts gaat de volgende keer

xx

Dankej voor je medeleven.

Nee, ik ga echt niet naar die specifieke DA toe. Ik vind hem zowiezo niet kundig.

Maar ik heb al wel een boodschappenlijstje voor mijn EHBO trommel opgesteld zodat ik zelf beter kan helpen. Dat doe ik liever dan naar die "slager" te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste: heel veel sterkte.

Dat doe ik liever dan naar die "slager" te gaan.

Daarnaast wil ik ook nog iets opmerken over deze uitspraak. Er zijn super konijnkundige DA's, en iets minder konijnkundige. Maar ik kan me niet voorstellen dat een "slager", voor zo een zware opleiding is afgestudeerd, terwijl hij óf niks met dieren heeft, óf maar wat aan rommelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast wil ik ook nog iets opmerken over deze uitspraak. Er zijn super konijnkundige DA's, en iets minder konijnkundige. Maar ik kan me niet voorstellen dat een "slager", voor zo een zware opleiding is afgestudeerd, terwijl hij óf niks met dieren heeft, óf maar wat aan rommelt.

Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens.

De man in kwestie komt niet mens- noch diervriendelijk over en heeft nog nooit een dier naar mijn tevredenheid geholpen.

Dus ik ga niet naar hem toe, tenzij het écht niet anders kan. En voor mijn konijn had hij misschien wel iets kunnen doen, maar ik heb de beslissing genomen om niet naar hem toe te gaan, omdat ik er een vertrouwen in had dat hij meer kon doen dan ik.

Hij spuit dieren te snel af naar mijn zin en denkt niet ver genoeg door over een oorzaak.

Buiten dat, denk ik dat Bigwig een beginnende snot besmetting had, waarvoor ze bij de DA AB had gekregen. Een niet konijnkundige dierenarts (wat hij dus is) denkt niet in de 1ste plaats aan stilliggende armen.

Maar goed. Mijn beslissing, mijn dier dat dood is. Mijn schuldgevoel is groot genoeg, dat kan ik wel stellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten vaak allemaal wel wat we achteraf hadden moeten doen.

Maar zo werkt het nu eenmaal niet .

Ik weet uit je verhaal wel dat je naar eer en geweten hebt gehandeld en het beste voorhad met je nijn.

Dus wees niet te hard voor jezelf en probeer je zelf dan maar te troosten met de gedachte dat bigwig nu tenminste geen pijn meer heeft.

Ik wens je heel veel sterkte!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Margreet, het is moeilijk je niet schuldig te voelen maar je hebt gedaan wat je het beste vond voor je konijn. Dat is het belangrijkste.

Ja, laten we het inderdaad daar maar bij houden.

Ik heb er in ieder geval veel verdriet van.

Hieronder 2 foto's van haar. Op de eerste is ze pas een week of 9 oud.

De onderste foto is met haar broertje, Clover, waar ze zo gek op was.

IMG_5148.jpg

(De voorste is Bigwig)

clover-bigwig.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een mooie foto's

Is idd erg zonde,

Maar nu is hij op een plek waar zij geen pijn meer heeft, en daar heeft ze heel veel andere konijnenvriendjes, die haar meenemen op haar ontdekkingsreis, en die haar vanalles laten zien en ontdekken. Die haar steeds weer meenemen naar mooie plekken, en die om haar heen springen en dansen, lekker samen vrolijk zijn. Ze heeft nu ook geen pijn meer, kan lekker spelen en heel veel binkies maken. Maar er is ook iets wat zij mist, en dat ben jij en Clover. Maar ze weet dat het nog heel lang zal duren voordat zij jou en Clover weer ziet. Maar als jullie elkaar allemaal weer zien, dan laten jullie elkaar nooit meer los, en dan neemt Bigwig jullie mee op ontdekkingsreis en laat zij jullie alles zien.

Vergeet dat nooit.

Oja, geef haar anders maar een plekje in de Regenboogbrugtopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .