Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn begon de laatste dagen erg af te vallen terwijl ze wel erg veel hooi at en ook normaal en soms veel drinkt.

Ook begon ze de laatste dag ineens ook buiten het hok te plassen terwijl ze dit normaal altijd op wc'tje doet.

Die avond wilde ze op haar plankje springen in het hok waar ze altijd op ligt, maar dat redde ze ineens niet en lag ze met haar hoofdjes en voorpootjes op het plankje en d'r achterpoten hingen erbij te spartelen (dit was inmiddels op 23.00 uur).

De volgende ochtend direct naar de DA gegaan en die vond mijn konijn wel erg mager, ik zeg ja ze is altijd al vrij dun geweest (in verhouding met mijn andere hangoor).

En ik noemde ook alles symptomen op die ik de laatste 2 dagen had geconstateerd en dat ik op internet de symptomen van EC had gelezen en dat dit wel erg overeen komt.

De DA gaf aan, nee dat is het niet want ze heeft nog een goed evenwicht en ze zit en loopt nog goed.

Dus kreeg het advies om meer eten te geven en daarnaast gaf ze aan dat als we haar gaan behandelen tegen EC dat ze dat niet zou overleven omdat ze zo mager is.

Dus ik ben ermee naar huis gegaan en eigenlijk na een paar uur na thuiskomst begon ze ineens af en toe beetje met 1 achterpoot scheef te lopen en werd ze erg wankelig en leek wel alsof ze duizelig was (zo keek ze uit d'r ogen) en ze kan nergens meer op springen, ze probeert er dan op te lopen, dus alsof er niet genoeg kracht is om te springen.

De volgende ochtend direct DA gebeld dat en de nieuwe symptomen opgesomd en kon nu dan toch Panacur ophalen.

Ze gaf aan dat het nu (nog) niet nodig is m'n konijn op te nemen voor antibiotica en de spuitjes die erbij horen.

Ik moet nu Panacur minimaal 4 weken (ze raadde aan door te gaan tot 90 dagen) gaan gebruiken en dan de eerste 2 weken en dan 2x daags 40ml en na 2 weken 20ml perk keer.

Ik merk nu na 2 dagen gelukkig wel dat ze niet meer omvalt en ze begint heel soms voorzicht alweer zelf te eten (maar nog geen hooi) en als ik kom aanlopen dan kijkt ze alweer op en als ik mijn vinger door het hok doet dan komt ze ff kijken maar gaat dan snel weer in d'r hoekje zitten (2 dagen terug bleef ze half dood in een hoekje zitten/liggen en kwam er totaal geen reactie).

Ik geef haar nog maal 5x per dag 20ml Critical Care dwangvoer anders krijgt ze simpelweg te weinig binnen.

Nu is mijn vraag, hoe lang duurt het gemiddeld ongeveer dat een konijn zich weer normaal gaat gedragen? Spingen, rennen, normaal eten en drinken?

Ik begrijp dat dit per konijn erg verschillend is, maar moet ik denken aan een week of een maand? Dat is namelijk best een verschik :)

Geplaatst:

Ja dat moet 40mg zijn :)

40ml is wel erg veel haha

Heb zo''n Panacur pasta spuit met een draaiknop erop met streepjes. ieder streepje is 20mg.

Dus de eerste 2 weken 2x daagse 2streepjes (40mg). Na de 2 weken 2x daags 1 streepje (20mg).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .