Karlijne Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Hallo allemaal,Ik ben vanmorgen halsoverkop naar de dierenarts gereden, want Duif had gas. Ze is er vandaag gebleven en de darmpjes zijn weer op gang gebracht, temperatuur is weer normaal en ze hupt weer wat rond. Ik heb haar net opgehaald en heb ik primperan en novacam voor katten meegekregen. Nu is me uitgelegd dat ik de novacam 1x per dag moet geven, maar ik dacht altijd dat konijnen minstens 2x per dag pijnstilling moeten krijgen. Klopt dat? Wilde eerst hier even pijlen voordat ik betweterig de DA weer opbel.
Christaaa Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Gewoon de dierenarts bellen. Dat is de enige die het precies weet.
Anjo Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Misschien werd bedoelt dat het vandaag nog 1 keer moet omdat de DA al 1x gegeven heeft? Ik zou wat Christa zegt, ook even bellen zodat je de goede info hebt en daarnaar kunt handelen.Beterschap voor je konijn.
Modwain Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 ook ik ben het met christaa eens, als je de dierenarts niet goed begrepen hebt of je hebt vragen over wat de dieren arts gedaan wilt hebben, dan kunnen ze je dit echt wel goed uitleggen. gewoon vragen, dat is niet gek.
Huiself Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 Voor wat ik weet is dat iedere pijnstilling maximaal 12 uur werkt bij een konijn en dat je 2x per dag moet geven. Ik geef Carprofen als pijnstilling: 's morgen rond half 8 en 's avonds rond half 8 (12 uren ertussen). Succes met je bunny!
Marjoleintje Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 Even overleggen met je dierenarts inderdaad. Novacam is weer anders dan Carprofen, en hoewel het best zou kunnen dat om de 12 uur geen kwaad kan, kun je beter maar even het zekere voor het onzekere nemen.
Aanbevolen berichten