MCpaasei Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Hai,Ik zag net op de vacht van mn konijn een zwart iets en toen pakte ik het en het was helaas een vlo, want hij sprong gelijk weg.Hoe kunnen mijn binnenkonijnen aan vlooien komen???En wat moet ik er tegen doen?Groetjes,Marjolein Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Heb je nog andere huisdieren of heb je bezoek gehad van iemand die dat wel heeft of een huisdier mee had ? Het kan wel eens gebeuren hoor dat er een vlo zit.....Er tegen doen ? Weinig...Middelen tegen vlooien bij katten, schijnen schadelijk te zijn voor konijnen...In de gaten houden dat je huis niet vol zit :blink: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MCpaasei Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2007 hmzz er is toch wel iets voor konijnen?Je kan toch moeilijk gaan wachten tot ze helemaal vol zitten...Mn moeder heeft drie honden en die hebben vlooien gehad. Kan het zijn dat ik ze heb meegenomen dan?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Dat zou kunnen.... Misschien even je konijnen goed uitpluizen om te kijken of het om 1 verdwaald exemplaar gaat of dat je huis inmiddels ingenomen is door door een compleet vlooienvolk ?Ga maar uit van het eerste...een verdwaalde vlo en dan hoef je je niet echt zorgen te maken.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Je mag nooit frontline gebruiken op je konijn.volgens mij kan stronghold wel, maar ik zou voor de zekerheid even goed informeren bij je dierenarts. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 gewoon morgen even naar je dieren arts gaan lijkt mij de beste optie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MCpaasei Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2007 Hmz, met of zonder konijn??De konijnen krijgen erg veel stress van zo'n reisje... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nangel Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 je kan ook de vraag eerst via de telefoon voor leggen bij de dierenarts Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Ik zou eerst eens kijken om hoeveel vlooien het gaat.... En dan pas een plan gaan trekken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MCpaasei Geplaatst: 11 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2007 Maar vlooien planten zich toch altijd voort...? En het lijkt me dat het niet vanzelf weg gaat. Maar hoe kan ik dan zien om hoeveel het gaat? Het is niet duidelijk te zien. Ik heb er bij toeval 1 gezien vandaag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ZaZa Geplaatst: 11 november 2007 Delen Geplaatst: 11 november 2007 Konijnen op schoot en goed kijken/zoeken.........tis maar een ideetje......... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 vlooienkammetje gebruiken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 Wij gebruiken altijd Stronghold voor onze konijnen en laatst hebben we Advantage gekregen. Wel even aan de dierenarts vragen natuurlijk want konijnen kregen andere dosering (meestal van kittens of puppy's).Stronghold is trouwens zoiezo alleen verkrijgbaar bij de dierenarts en werkt hier super (hebben we tegen mijten). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MCpaasei Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 nou, ik heb een middeltje gehaald bij de DA (Advantage) maar nu moet ik nog zorgen dat ik het in de nek kan druppelen Hopelijk blijven ze stil zitten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 12 november 2007 Delen Geplaatst: 12 november 2007 En, is het gelukt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MCpaasei Geplaatst: 12 november 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2007 haha, een soort van. Ik had 4 pipetten meegekregen van 0,4 ml. 0,2 was genoeg voor een konijn, dus had ik een pipet mee gekregen, waarmee ik dat eruit kon halen, nou, dat is dus een beetjhe mislukt, dus er zijn twee flesjes doorheen gegaan.. helaas is het dan nu dubbel zo duur :'(Maargoed.Na hoelang gaan die vlooien dood? En weten jullie hoeveel maanden je het moet doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 13 november 2007 Delen Geplaatst: 13 november 2007 Wat ik zo lees in de bijsluiter werkt het 3 tot 4 weken. Er staat dat vlooien tot 6 weken weer voor herbesmetting kunnen zorgen en dat meerdere behandelingen nodig kunnen zijn.Heb je niet met da afgesproken hoe vaak en geen bijsluiter gekregen?Kun je natuurlijk altijd even over bellen.Fijn dat het toch gelukt is! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Reusje Geplaatst: 15 november 2007 Delen Geplaatst: 15 november 2007 Stronghold voor kittens is de veiligste manier om te ontvlooien en werkt trouwens ook voor mijt.Het blijft 8 weken werkzaam maar als je enkel je konijnen als huisdier hebt dan is het risico op herbesmetting klein. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten