TessaAngelina Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Hallo allemaal, Mijn kleine konijntje snuffie heeft sinds een paar weken heel erg last van kortademigheid.. ook als ze gewoon lekker in de kooi ligt. nu heb ik sinds eergisteren ook opgemerkt dat ze plakpoep heeft...wat nu? moet ik naar de dierenarts? of heeft iemand tips... helpppp! Groetjes!
Lienappelsien Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Tja, dan is het wel handig om naar de dierenarts te gaan.
Christaaa Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 natuurlijk moet je dan naar de dierenarts. Als ze al een paar weken kortademig is, snap ik niet waarom je er nog niet geweest bent.
Modwain Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 nu ademen konijntjes al heel snel maar als het gemiddeld nog sneller wordt, dan is er iets aan de hand. De plakpoep kan daar mee te maken hebben maar hoeft niet gelijk.. LAng verhaal kort, ja je moet naar de dieren art, twee weken geleden al.
TessaAngelina Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Geplaatst: 27 september 2014 ik ben naar de dierenarts met haar geweest, ze heeft teveel gasvorming in haar buik. ze heeft een prik gehad maar nu is het nogsteeds niks veranderd, moet ananassap geven enz. Dus maandag weer een ritje dierenarts... :(
Huiself Geplaatst: 7 oktober 2014 Geplaatst: 7 oktober 2014 Hoe gaat het met snuffie? Heb je ook medicijnen meegekregen en pijnstilling? Altijd handig om in huis te hebben (stem de dosering goed af met je dierenarts). Het is erg belangrijk om direct met de medicijnen te beginnen en de oorzaak van het gas te achterhalen. Een warme kruik is ook een must, want een konijn met gas heeft vaak ondertemperatuur (oortjes voelen koud). Ik wikkel mijn konijn altijd in een handdoek samen met een een gevulde fles met warm water. Hopelijk gaat het nu wat beter.
Aanbevolen berichten