hemmel Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Hallo allemaal, Mijn konijnen zijn nu 3 maanden oud, en toen ik ze van mijn zus kreeg, waren de neusjes schoon. Maar zodra ze bij mij woonden, kreeg Klaver een vies neusje. Hij niest niet en zijn pootjes zijn schoon. Ik zie ook geen dikke snot. Alleen heeft hij een geel plakkerig randje rond zijn neusgaten. Hij is beweeglijk en nieuwsgierig, maar niet helemaal tam.Ik heb nu de ren afgesloten om beiden te dwingen op een windvrije plaats te zitten. En ik heb net hooi met Echinacea gekocht.Hazel is niet aangestoken. Wat zouden jullie doen? Ik ben pas kort konijnenbezitter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zonnebloem Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Bij snot, de ziekte snot dus, zie je meestal witte snot. Toch zou ik ermee langs de dierenarts gaan. Je weet maar nooit. Je zou zijn/haar neus schoon kunnen maken en zien of het terug komt. Als het terug komt, zou ik ermee naar de dierenarts gaan. Het helpt als je er snel bij bent, als het wel snot is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vloems Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Echinacea werkt inderdaad weerstand verhogend. Ook het hok goed schoon houden en verschillende bodembedekking proberen, om uit te vinden waardoor het wellicht getriggerd wordt. Je kan voor de zekerheid naar de dierenarts gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Even een vraagje tussendoor...... heb je al een goede dierenarts gevonden, met verstand van konijnen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemmel Geplaatst: 20 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2014 Ik ben alleen voor de entingen naar de da geweest. Dichtste bij was 'Vossenhof'. Zij weet meer van konijnen dan ik. :-)Ze zei dat ik dat vieze neusje in de gaten moest houden, dat het niet erger zou worden. En dat doet het niet.Ik heb op internet gelezen dat ook gebitsproblemen en poliepen voor een vieze neus kunnen zorgen. Hazel is niet aangestoken, dus ik denk niet aan een bacterie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Da's mijn dierenarts, da's toevallig. Dat is voor mij ook de dichtstbijzijnde en Martine is zeker kk.Waarschijnlijk woon je dus aardig bij me in de buurt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemmel Geplaatst: 20 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2014 Sharon, wat fijn dat iemand zegt dat mijn da konijnkundig is. Ik zou dat neusje dagelijks willen schoonmaken, maar Klavertje laat zich alleen aanraken als ze groente voorgehouden krijgt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Ik heb je even een pb'tje gestuurd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemmel Geplaatst: 12 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2014 Even een update:Klaver, met de vieze neus, moest drie weken geleden onder narcose voor zijn castratie, dus de dierenarts heeft meteen neus en bek kunnen bekijken. Alles was prima. Kortom: Klaver poetst gewoon zijn neus niet.Maar sinds twee dagen heeft hij een schoon neusje. Ik verwonderde me erover maar dacht niet verder na. Totdat ik net zag hoe Klaver hardhandig door zijn zusje werd schoongepoetst. Ze had het er erg druk mee :-) Tot nu toe heb ik alleen gezien dat hij haar waste, maar nu wast zij hem ook. Reuze praktisch. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hemmel Geplaatst: 12 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2014 En nu ik er over nadenk... Daarom had hij als hummel bij mijn zus ook een schone neus: hij had hulp. Tot hij naar mij toe kwam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten