Kimmie_ Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Hallo allemaal,Ik heb een vraagje over mijn konijn Xavi. Zijn snijtanden zijn verwijderd. Op dat moment had hij nog geen stifttanden. Deze komen nu wel door. De konijnenopvang heeft aangegeven dat deze geknipt moeten worden. Nu heb ik de DA gebeld en die gaf aan dat ze operatief verwijderd moeten worden. Nu de winter eraan komt, wil ik i.v.m. het temperatuurverschil de operatie nu nog niet doen.Wat zouden jullie mij adviseren?
Christaaa Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Stifttanden breken vanzlf af, dus die kun je gewoon laten zitten. Het gebeurt vaker dat de stifttanden terug groeien. Mijn beiden tandeloze rammetjes hadden hetzelfde, maar daar nooit last van gehad. Als je zeker weet dat het stifttanden zijn, zou ik dus afwachten. Ze breken vanzelf. Wel even goed kijken, want ook de gwone tanden kunnen terug groeien. Die moeten er wel uit. Overigens kun je de tanden prima nu laten verwijderen. Een nachtje binnen is geen probleem. Maar ik zou dus even laten bekijken of het echt nodig is.
Kimmie_ Geplaatst: 16 september 2014 Auteur Geplaatst: 16 september 2014 Bedankt voor je reactie. Het zijn echt de stifttanden, aan de voorkant zie ik namelijk 2 plekjes waar de gewone tanden horen te zitten. Hij heeft er geloof ik geen last van, eet goed en altijd vrolijk. Dus nu nog niet nodig denk ik. Ik ga het in de gaten houden..!
Aanbevolen berichten