Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

vrijdag is mijn rammetje pretzel gecastreerd, omdat hij veel aan de wond likte heeft hij een medical pet shirt gekregen nu lijkt het erop dat hij daardoor minder eet.

nu is mijn vraag, wat zal ik doen?

De MPS uittrekken zodat hij beter gaat eten of dwangvoeren met de MPS aan?

Jilles

Geplaatst:

Hij eet minder, maar hij eet nog wel?
Je zou ook hem even kunnen uit trekken en kunnen kijken of die nog steeds aan de wond likt. Ik laat jaarlijk honderden rammen castreren en allemaal likken ze wel even eerst een tijdje aan de wond, maar nooit een shirt oid aan. Misschien is het daarom nu wel over met het gelik :)

Geplaatst:

Voor mijn ram was een mps niet nodig. Voor mijn voedster heb ik dit wel gekregen. Ze vond dat helemaal niet fijn en probeerde er heel de tijd aan te bijten.

Geplaatst:

Ik heb overigens altijd begrepen dat likken aan de wond niet erg is, zolang ze de hechtingen maar niet eruit trekken.

Mijn rammetje heeft ook de eerste dag veel aan de wondjes gelikt maar naar een dag was t over, mn voedster had een pleister op de wond de eerste 3 dagen, een mps was op dat moment totaal geen optie, het was toen tussen de 30 en 35 graden veel te warm dus ;) maar ook zij heeft nadat de pleister was verwijderd amper nog aan de wond gezeten.

Wat ik dus wil zeggen, ik zou t shirtje uit trekken en kijken hoe dat nu gaat zonder. Dwangvoeren is ook weer een hoop stress natuurlijk, beter dus eerst kijken hoe het zonder gaat :)

Geplaatst:

Hij eet nog wel gewoon en we hebben m net een middagje zonder shirtje rond laten huppelen en nu heeft ie wel al zijn brokjes opgegeten. ik denk dat ik even kijk hoeveel hij eraan likt en dan kijk of ik de mps wel of niet aan doe!

Geplaatst:

toen die van mij gecastreerd was likte hij de eerste 2-3 dagen er heel veel aan maar de dierenarts zei dat het niet erg is en dat ik de wond gewoon in de gaten moest houden zo lang hij er niet aan bijt kan het niet veel kwaad hoor

Geplaatst:

Mijn ram Rakker kreeg na z'n castratie ook zo'n romper aan. Hij zat stilletjes en at niet. De tweede dag na de castratie heb ik dat ding afgedaan, en hij werd weer levendig en ging weer eten. Hij heeft de eerste dagen wel aan de wond gelikt maar daarna niet meer.

Je kan proberen om die romper uit te doen en hem dan in de gaten houden wat de wond betreft. Kans is toch wel dat hij dan wel gaat eten.

Het is ook niet echt fijn voor een konjjn, zo'n romper.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .