Lonja Geplaatst: 30 september 2014 Delen Geplaatst: 30 september 2014 9 van de tien keer normaal is 1 keer te veel niet goed zou het gewoon meteen meenemen, als je daar toch staat en je legt het voor kunnen ze waarschijnlijk meteen even kijken. Ook bij keutels die goed zijn. Er kan toch iets in de darmen zitten wat haar problemen geeft ook al zie je dat niet meteen aan de ontlasting, wormen of coccidiose kunnen ook lang sluimerend aanwezig zijn. Heel veel succes morgen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 30 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2014 Oke! gaan we doen! ik laat het wel weer weten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 2 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 Nou, haar urine ziet er al stukken beter uit!ze denken dat ze een blaasontsteking heeft, want al die ruis uit haar blaas moet er nu uiten dat kan erg pijn doen, daarom heeft ze opnieuw antibiotica en pijnstilling gekregen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 2 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 owja de diaree is een bijwerking van de medicatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lonja Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 OkƩ dat kan ook natuurlijk. Heel fijn dat haar urine er beter uit ziet! Hopelijk helpt de antibiotica goed en zal ze zich wat beter voelen door de pijnstilling. Heel veel beterschap gewenst! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura020 Geplaatst: 2 oktober 2014 Delen Geplaatst: 2 oktober 2014 Pff zeg wat een verhaal. Mijn eerste gedachten is ook EC. Mijn konijntje had ook ineens een scheef kopje en een kwartiertje later was dit weer weg en had ook blaas/nier problemen. Symptomen kunnen wisselend aanwezig zijn.Fijn dat er in ieder geval gewerkt wordt aan de blaasontsteking. Hou in je achterhoofd dat het ook EC kan zijn en opper dit aan de da mocht de antibiotica niet voldoende baten.Beterschap voor je nijn! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 3 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2014 Ze denken dat die Ā“aanvallenĀ“ epelepsie zijn geweest van de pijn.Het lijkt nu wel beter te gaan, het plassen is nog niet over, maar eerst moet alle Ā“troepĀ“er ook uit..dus hopen dat ze over een maandje weer helemaal de oude is, kunnen we eindelijk weer een leukĀ vriendje zoeken! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Modwain Geplaatst: 3 oktober 2014 Delen Geplaatst: 3 oktober 2014 heel veel sterkte, hopelijk blijft het beter gaan ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonja1990 Geplaatst: 4 oktober 2014 Delen Geplaatst: 4 oktober 2014 Blaasgruis komt niet altijd vanzelf uit de blaas.Ā Ik zou toch eens een rontgenfotootje vragen. hierin kunnen ze blaasgruis/blaaszand ook zien zitten.Ā Ā Ik heb hier ook een kwakkelaar, de ene keer plast hij pure calcium brokken en de andere keer weer gewoon nette plas. Antibiotica heeft niks geholpen helaas.Ā Ik ga nu Eurologist bestellen voor hem, hoor veel positieve verhalen over dit homeopatische middel. (http://www.huisdierendokter.nl/inbijsluitereurologist.html) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 11 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2014 Nou het gaat eigenlijk nogsteeds niet echt veel beter...Maar we hebben even een vraagje, we wassen pip nu regelmatig omdat ze vaak onder de plas en diarree zit..(bijwerking van de medicatie)dit doen we met afgekoeld gekookt water, kunnen we misschien iets van shampoo toevoegen?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunbun beauty Geplaatst: 11 oktober 2014 Delen Geplaatst: 11 oktober 2014 Ik persoonlijk zou het niet doen, je hebt kans dat dat de huid gaat irriteren. Wil je wel heel graag iets van shampoo toevoegen zou ik bij bijv. medpets speciale shampoo bestellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 10 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2014 Nou morgen weer naar de dierenarts... De situatie is eigenlijk nog niets veranderd,Pijnstilling en antibiotica is nu al 2 weken op en moesten geduld hebben...We wassen haar nog steeds wekelijks maar krijgen haar niet meer schoon... Ze krijgt van de urine kale plekjes...Ben erg benieuwd naar morgen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 11 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2014 Nou... Ze bleek nierstenen te hebben... Haar nieren zijn daardoor beschadigd...Dus de optie was, of inslapen of wassen/scheren en haar blaas schoonspoelen.. Toch gekozen om haar te behandelen.Kwam erg onverwachts... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
StamperPluis Geplaatst: 11 november 2014 Delen Geplaatst: 11 november 2014 Oh jeetje. Ik had begin dit jaar ook een konijn met nierstenen. We hebben haar laten opereren maar de operatie was te zwaar voor haar, ze was al verzwakt. Ik zag later op de site van huisdierendokter.nl dat ze ook tabletten hebben voor nierstenen. Deze tabletten heten Lysium. Als ik dat eerder had geweten had ik haar op deze tabletten gezet. Wellicht iets om over na te denken. Ik heb konijnen gehad met blaaszand wat maar terug kwam en heb hun toen ook tabletten gegeven die bij huisdierendokter.nl vandaan kwamen, en uiteindelijk raakte de konijnen verlost van blaaszand, en hoefde ze niet meer gespoeld te worden. Hopelijk gaat het met Pip goed komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 15 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2014 Ze is niet meer zindelijk. Maar rent wel weer door haar hok wat ze heel lang niet gedaan heeft.Wat is beter, het laten of haar weer zindelijk maken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 15 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2014 En haar plas is nu ook anders als eerst. Eerst liet ze plasjes lopen wat duidelijk pijn deed, en nu zijn het normale grote plassen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Modwain Geplaatst: 15 november 2014 Delen Geplaatst: 15 november 2014 je kan proberen om haar zindelijk te maken door als ze op de verkeerde plek plast dit steeds schoon te maken en een gedeelte in de toiletbak te deponeren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
konijntjepip Geplaatst: 18 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2014 Pip heeft soms witte stukjes/flubbertjes in haar urine wat kan dit zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten