Aniek Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 Oh oke! Ik heb het gefilmd, zou ik het je misschien kunnen sturen? Dat mag zeker, je kan het sturen naar opvang@konijnenparadijs.com Betreft de diarree zou ik inderdaad even laten nakijken voor de zekerheid. Nijn hoeft daar niet voor mee, alleen wat ontlasting in een zakje.
konijntjepip Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Geplaatst: 2 september 2014 Ik schrok zo erg! leek het net weer allemaal een beetje normaal, is ze net lekker op de overloop aan het spelen,Valt ze net uit het niets op haar rug, en verkrampte ze helemaal! wat kan dit nou weer zijn..Nu lijkt het weer allemaal normaal..
konijntjepip Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Geplaatst: 2 september 2014 nee echt niet! Het andere konijn deed dit altijd, en dan schrok ik altijd, maar dan lag hij altijd gewoon rustig.pip verkrampte echt helemaal, en stond daarna meteen weer op ook.
Ikka Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Mijn dame heeft dat ook 2 keer gehad. Waren met haar ook al even aan het tobben. Mankeerde van alles, maar wat er nu was kwamen ze niet achter. Bij onderzoek leek ze gewoon gezond en ze leek ook steeds op te knappen, maar had dan ineens weer wat anders. Tot ze "neerviel"en verkrampte. Dit was kort, was daarna even rustig en hupste daarna gewoon weer verder alsof er niks gebeurd was. Alleen kreeg zij een dag later een flinke aanval met stuipen en een flink scheef hoofd. Uiteindelijke diagnose was dus ec. De da weet het natuurlijk niet zeker, maar denkt dat alle andere vage klachten al met de ec te maken hebben gehad.Maar er zijn zo veel dingen die het kunnen zijn.Zou zeker alle dingen die je de afgelopen tijd gezien hebt even duidelijk opschrijven en mee nemen naar de da. Zo staat alles duidelijk op een rijtje en misschien herkend de da de combi van verschillende symptomen.Ik hoop dat het allemaal meevalt en ze gewoon snel de oude is en een maatje kan uitzoeken.
konijntjepip Geplaatst: 2 september 2014 Auteur Geplaatst: 2 september 2014 Het zijn inderdaad allemaal vage klachten, en lijkt ook steeds weer over te gaan.maar nu weten we ook niet of we wel een konijntje nu al erbij kunnen doen..
bunbun beauty Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Zolang er nog geen diagnose is zul je waarschijnlijk geen konijntje mee krijgen van de opvang omdat het misschien besmettelijk kan zijn.
konijntjepip Geplaatst: 8 september 2014 Auteur Geplaatst: 8 september 2014 Nou we gaan morgen weer naar de dierenarts, het is gewoon nogsteeds niet goed,ze laat haar plas gewoon lopen terwijl ze aan het eten is...
belleke Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Ik zou toch aandringen op een kuurtje Panacure en haar dit minstens 3 weken geven.Als de dierenarts weer niets vind misschien toch eens een andere dierenarts raadplegen. Zitten er meer in deze praktijk? Ook zou ik nog niet gaan koppelen tot ze weer wat beter is.Knuffels Belleke
konijntjepip Geplaatst: 8 september 2014 Auteur Geplaatst: 8 september 2014 Ja ze zouden nu ook verder gaan kijken hoor, omdat we nu weer komen. Er zijn meerdere dierenartsen, nee we wachten eerst even tot ze beter is, maar eerst knapte ze steeds weer opna iets raars..dus toen dachten we waar wachten we op..
konijntjepip Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Geplaatst: 9 september 2014 Ik durf het haast bijna niet te vertellen, maar pip zit echt helemaal onder de plas...we halen echt al een aantal weken meteen haar plas uit het hok en maken het schoon,en nu heeft ze zichzelf echt helemaal ondergeplast....wat kan dit nou zijn...
Sanne1993 Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 Heb je al gevraagd om de panacur? Want ook dit kan een symptoom zijn van EC.
konijntjepip Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Geplaatst: 9 september 2014 we gaan vanmiddag naar de dierenarts, ben heel benieuwd..ik weet wel dat we haar heel goed verzorgen, maar toch schaam ik me nu dat ze helemaal onder de plas zit...
Syrabi Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 Schaam je niet, daar kun je niets aan doen. Als ik jou was zou ik subiet naar de DA gaan en vragen om een kuurtje Panacur. Hoe sneller ze dat krijgt, hoe beter. En baat het niet, dan schaadt het ook niet. Niets doen is in elk geval geen optie.
MissV Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 we gaan vanmiddag naar de dierenarts, ben heel benieuwd.. ik weet wel dat we haar heel goed verzorgen, maar toch schaam ik me nu dat ze helemaal onder de plas zit... Niet schamen, heb jij niets aan en je bunny ook niet.. Ben benieuwd wat je DA zegt!
konijntjepip Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Geplaatst: 9 september 2014 Nou we zijn net terug van de dierenarts,ze ging haar onderzoeken, en toen ze op haar blaas drukte liep het plas er gewoon uit..dit is onderzocht, dat was op zich wel goed, en er is ook een röntgenfoto gemaakt, en daar was op te ziendat haar blaas vol zat met allemaal ruis.. Dit kan door het gemengde eten komen, sommige konijnen kunnen daar niet tegen,dus hebben nu biks, en ze moet antibiotica en ze heeft pijnstilling.
MaddyB Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 Toch goed dat er een diagnose gesteld is door de dierenarts.Hopelijk kunnen de biks voor verlossing zorgen van dit probleem.
konijntjepip Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Geplaatst: 9 september 2014 Ja we gaan kijken of dit alles oplost, want ze zei ook dat ze door de pijn ook die ´epileptische aanval gekregen kon hebben´dus we gaan haar behandelen, en hopen dat dit het is!
konijntjepip Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Nou we weten het niet meer hoor..we zijn nu al 2 weken bezig met antibiotica en pijnstilling,ze plast nu niet meer als we haar oppakken..maar verder wassen we haar nu regelmatig en plast en poept ze nog steeds in haar hok..ze heeft nu ook natte ogen sinds 2 dagen..
Lonja Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Is de ontlasting onderzocht? En natte oogjes? Je zei dat je gemengd voer gaf, at ze wel altijd goed hooi? Natte ogen kan weer wijzen op kies-problemen maar het kan van alles zijn. Zou toch maar weer contact opnemen met de dierenarts, wat een gekwakkel :(
konijntjepip Geplaatst: 24 september 2014 Auteur Geplaatst: 24 september 2014 Ontlasting is niet onderzocht, ja we gaven gemengd voer, we geven nu biks, en ze eet en heeft ook altijd veel hooi gegeten. ja sinds 2 dagen.. natte oogjes.. ze wast zichzelf ook niet zo goed meer hoor.. en ze kan wel last van tocht gehad hebben..dus gaan de oogjes ook maar wassen, en ramen dicht..
Lonja Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 Door alle andere problemen zijn de problemen van de plakpoep en diarree wat ondergesneeuwd geraakt misschien maar ik zou deze nog steeds even langs de dierenarts brengen. Het konijn hoeft daarvoor zelf niet mee. Het is zo onderzocht en dan kan de dierenarts gewoon een kuurtje meegeven tegen wormen of net wat er is want dat kan gewoon het probleem zijn maar hier kunnen ze uiteindelijk heel ziek van worden. Als ze zichzelf ook niet goed wast en last heeft van natte oogjes zou ik daar toch echt ook contact over opnemen met de dierenarts als je toch belt voor de ontlasting. 1
konijntjepip Geplaatst: 30 september 2014 Auteur Geplaatst: 30 september 2014 Nou morgen weer met pip naar de dierenarts,het lijkt ietsje beter te gaan, maar ze plast en poept nog in haar hele hok..en het lijkt nog niet echt dat ze weer normaal kan zitten en springen enzo,want ze wast zich zo laag mogelijk op de vloer.. De antibiotica en pijnstilling zijn al bijna op...
Lonja Geplaatst: 30 september 2014 Geplaatst: 30 september 2014 Maar ben je tussendoor niet met de ontlasting langs de dierenarts gegaan? Heb je die ook nog niet gesproken over de natte ogen en het slecht wassen?
konijntjepip Geplaatst: 30 september 2014 Auteur Geplaatst: 30 september 2014 Nee,we hebben haar gewassen en toen heeft ze haar oogjes zelf weer schoon gekregen dus dat is niet meer aan de orde.de ontlasting is 9 van de 10 keer normaal, we zullen het morgen ook opnoemen. Er is wel gevraagd om weer urine mee te nemen.
Aanbevolen berichten