Anouk91 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Ik hoorde bij Luna vanmorgen een flinke borrelbuik. Mijn vorige konijntje Mila is overleden door een flinke verstoppen, zij had ook een borrelbuikje in het begin, vandaar dat ik direct alert ben. Luna vertoont verder nog geen symtomen (eet en keutelt goed, actief), maar ik wil er gelijk bij zijn. Is het verstandig om haar direct metacloral te geven? Ik las ook iets over aeropax, heb ik verder geen ervaring mee dus een beetje terughoudend om dit te gaan uitproberen. Graag hoor ik tips over wat ik nu het beste kan doen!
Sanne1993 Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Ik zou even de dierenarts bellen en kijken wat die zegt.
Anouk91 Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2014 Ik heb inderdaad de dierenarts ook even geraadpleegd, zij zegt niets doen tot ze niet meer goed eet/keutelt of tot haar buik harder wordt. Vind het toch eng, omdat het toen voor ons vorige konijntje te laat was.. Maar dit kan wel iets heel anders zijn.
Anjo Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Lijkt me ook een goed advies, houdt haar gewoon even extra in de gaten zodat mocht ze wel stoppen met eten of keutelen je direct kunt bellen om langs te gaan. Ik begrijp je bezorgdheid hoor maar medicatie geven zonder dat je weet of en wat er aan de hand is ook niet altijd een goed plan. Je bent in ieder geval alert, dat is voor je konijn al erg prettig! Hopelijk valt het allemaal mee.
Anouk91 Geplaatst: 21 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2014 Ik merk nu dat haar buikje voornamelijk rommelt na het groentenmaaltijdje. Nu ook weer. Ze krijgen alleen niks anders dan normaal, andijvie, witlof en een beetje wortel. Gisteren heb ik wel een stuk tomaat gegeven, kan het daar nog van komen? Ze blijft gelukkig actief en eten...
Anouk91 Geplaatst: 21 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2014 Kan het misschien ook zijn dat sommige konijnen gewoon na het eten een rommelbuik hebben? Ze is wel echt een schrokop, neemt amper de tijd om iets door te slikken en dan pakt ze alweer een nieuw blad.
Laura1984 Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 Ja, dat gerommel herken ik wel; onze dame Minky had dat ook altijd na het eten van groentes. We hebben het ooit opgenomen en aan de DA laten horen, en die zei dat het waarschijnlijk kwam door de hoeveelheid vocht in de groentes. Zolang de ontlasting goed bleef, was het geen probleem zei hij.
Aanbevolen berichten