Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een konijntje van 11 jaar oud die de laatste tijd wat niest en snottert. Omdat ze heel haar leven nooit wat heeft gehad en ook nu nog goed eet, drinkt en speels is, wil ik haar (nog) niet meeslepen naar de dierenarts. Ik woon in het buitenland en het is heel lastig hier om naar een dierenarts te gaan, een die mijn konijn wil onderzoeken zit op 2 uur afstand met het openbaar vervoer (bezit gene auto) en dan moet ze gestrest en al in een reismandje.

Dat wil ik haar niet aandoen. Alle Nederlandse dierenartsen die ik heb gebeld zeggen dat ze een kuurtje Enrofloxacine nodig heeft dus mijn vraag is nu hoe ik hier het beste aan kan komen zonder mijn konijn door de stress en het uren wachten te moeten laten gaan? (Het is helaas heel erg waar ik woon, ik moest naar de spoed met mijn andere konijntje op hoge leeftijd en heb 3 uur moeten wachten voor ze van de assistent! een spuitje kreeg, had ik een dierenarts willen spreken, had ik nog 2 uur moeten wachten).

Alvast bedankt voor jullie hulp en meedenken.

Geplaatst:

Je kunt enrofloxoral drops bestellen op dierapotheek.com, maar of dat sterk genoeg is om snot mee te bestrijden betwijfel ik. Vaak wordt er dan toch gekozen voor Baytril injecties en ik heb geen idee of je daar zomaar aan kunt komen. Ik denk dat je toch echt een dierenarts nodig hebt daarvoor

Geplaatst:

Oh! Was het verkeerd gespeld! Ik dacht dat het niet (meer) vrij verkrijgbaar was en het niet te vinden was, Hartelijk bedankt! Ik ga weer even een dierenarts bellen om te vragen of het voldoende is.

Geplaatst:

Enrofloxacine is het werkende bestanddeel, dus je had het goed hoor, Baytril zijn injecties op basis van enrofloxacine die vaak gegeven worden bij snot, daarom dacht ik dat je daar naar op zoek was.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .