P0pc0rn Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Even een noodvraagje: mijn konijn heeft per ongeluk chocola binnen gekregen (niet veel, maar een paar hagelslagjes) en op internet lees ik voornamelijk dat het alleen niet goed is omdat ze er te dik van worden maar ik las ook ergens dat het net als voor honden en katten giftig kan zijn. Kan iemand mij vertellen of dit het geval is?
Zonnebloem Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Voor honden en katten is chocola idd giftig. Ik neem aan dat het giftig is voor de meeste dieren, net als bv caffeine. Het hangt er alleen vanaf hoe grote hoeveelheid cacao ze hebben binnengekregen in verhouding tot hun gewicht of het ook ernstig is. Een paar hagelslagjes lijkt me niet een groot probleem voor een konijn, dat is zo weinig. Hagelslag is ook niet van pure cacao natuurlijk.En, konijnen kunnen niet braken, katten en honden wel. Dus bij de dierenarts braken opwekken, zoals ze bij katten en honden doen, gaat niet. Misschien dat je voor de zekerheid kunt bellen voor informatie met een spoedkliniek maar met een paar hagelslagjes denk ik niet dat je erheen hoeft met je konijn.
StamperPluis Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Chocolade is giftig voor dieren, en dan is pure chocolade erger dan melk of wit. Ik denk zelf dat een paar hagelslagjes niet zo veel kwaad zal doen. Ik heb zelf ook een konijn gehad die een hap van de chocolade nam, en hij heeft er niets aan overgehouden.Ik zou nu je konijn goed in de gaten houden en bij twijfel met de dierenarts contact opnemen,
P0pc0rn Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Oké bedankt! Ik had toch even gebeld en een paar hagelslagjes kunnen bij een flinke dame als zij geen kwaad. Ik dacht ook inderdaad niet dat een paar hagelslagjes er zouden zijn, maar toen ik die verschillende dingen op internet las (van bv. een dierenkliniek die alleen zei dat het ze dik maakt) begon ik toch even te twijfelen. Heb haar in ieder geval nog een hand biks gegeven, zal wel nergens op slaan maar ik heb het gevoel dat het dan tenminste nog gemengd is en dan minder hard aan zal komen. Bedankt voor de snelle reacties!
Aanbevolen berichten